În timpul ședinței ordinare din decembrie 2015, consilierul PNL Ioan Peteleu a solicitat ca Primăria Bistrița să ia măsuri pentru semnalizarea corespunzătoare trecerii de cale ferată din Viișoara, după ce un taxi în care se aflau 4 tineri au decedat în urma unui accident. Primarul Ovidiu Crețu a declarat că va sprijini montarea unei bariere, cât mai repede posibil… doar că după un an și jumătate NU s-a întâmplat nimic din punctul ăsta de vedere și încă 5 tineri au decedat loviți de tren. TOTAL: 9 morți într-o perioadă de 1 an jumătate. (decembrie 2015 – ianuarie 2017).
Președintele P.N.L pe Bistrița a depus un proiect pentru realizarea acestei investiții în regim de urgență din bugetul local! Proiectul a luat aviz NEGATIV!
Sorin Hangan a depus un proiect de hotărâre pentru bugetarea unor investiții în vederea securizării trecerilor de cale ferată din intravilanul Bistriței și implicit a trecerii de cale ferată din Viișoara.
Art 1. Montarea în regim de urgență a unei bariere și a echipamentelor de semnalizare acustică și luminoasă la trecerea la nivel cu calea ferată din Viișoara.
Art.2 Prin grija primarului și a serviciilor de specialitate se vor identifica și alte locații în vederea montării barierelor la nivelul trecerilor de cale ferată .
Proiectul NU a luat avizele! NU au învățat nimic și trecerile de cale ferată din intravilan rămân la fel!
CFR Regionala Cluj a comunicat Primăriei Bistrița că a prins pe lista de investiții montarea unor semibariere la trecerea de cale ferată din Heidenfeld.
„Cuprinderea in bugetul local al municipiului a unei investiții ar presupune o imobilizare inutilă a creditelor bugetare pentru un obiectiv de investiții care a fost deja bugetat în programul de investiții a CFR Regionala Cluj-Napoca, rezultând o dublă-bugetare.” se arată în raportul Primăriei Bistrița.
De menționat că și în 2015 investiția a fot bugetată, dar NU s-a mai realizat deoarece NU s-a prezentat nimeni la licitația organizată în acest sens.
Despre securizarea trecerilor din intravilan, Primăria se preface că plouă! Funcționarii spun că „NU reiese explicit ce are în vedere în mod concret inițiatorul”
Ziar de Bistrița a prezentat un TOP cu cele mai periculoase treceri la nivel cu calea ferată existente în Bistrița și în tot județul. Terenul din zona căilor ferate aparține de drept CFR-ului, iar prin Departamentul Infrastructură aceștia pot prioritiza zonele unde se impune montarea de bariere și semnale acustico-luminoase! Deocamdată nici CFR și nici Primăria Bistrița (care are pârghii în acest sens și poate finanța investiția) NU a sporit măsurile de siguranță în zonele cu risc de pe raza municipiului.
TOP-ul celor mai periculoase treceri de cale ferată din Bistrița! Niciuna NU e semnalizată ca lumea iar Primăria Bistrița a IGNORAT toate accidentele de pân-acum!
De când aleșii locali BÂJBÎIE , a mai avut loc un accident în Decebal! TIR lovit de tren în plină zi!
Proiectul inițiat de președintele Sorin Hangan NU a intrat pe ordinea de zi a lunii trecute și între timp a mai avut loc un accident la trecerea de cale ferată din Decebal, când un TIR a fost lovit de tren. Impactul NU a fost unul violent, deoarece trenul NU circulă cu viteză mare pe acea porțiune și a apucat să frâneze, iar locomotiva a lovit partea din dreapta a cabinei.
Șoferul a scăpat ca prin minune și NU s-au înregistrat victime, dar a demonstrat încă odată că intravilanul municipiului este expus la accidente feroviere, din cauza semnalizării proaste!
Trecerile de cale ferată din intravilanul orașului sunt semnalizate, dar FĂRĂ bariere!
Trecerea de pe Ioan Slavici (din zona Appolo) este foarte periculoasă și în acel loc au avut loc mai multe accidente in care șoferii au scăpat ca prin minune. Zona este intens-circulată de mii de mașini în fiecare zi care se îndreaptă spre cartierul ANL din Subcetate sau spre șoseaua de centură. Vizibilitatea este redusă din cauza vegetației și s-ar impune o semaforizare corespunzătoare, cu barieră și semnale acustice și luminoase. La fel de periculoase sunt și cele 3 treceri de cale ferată situate în intravilanul orașului ce fac legătura dintre Bistrița și zona rezidențială Unirea, aflată în plină dezvoltare din punct de vedere imobiliar: str. Lucian Blaga, str. Bisericii, str. Gospodarilor (spre Slătinița).
Răspunsul HALUCINANT al aparatului de specialitate al primarului: „Referitor la planul de măsuri pentru prevenirea accidentelor, NU reiese explicit ce are în vedere în mod concret inițiatorul. Identificarea riscurilor și prevenirea accidentelor a făcut Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, aprobat prin HCL nr. 58 din 2017.”
Raportul negtiv a fost semnat de funcționarii Valentina Fechete, Nicolae Scurtu și de juristul Dumitru Cincea, iar primarul Crețu a semnat ca fiind de acord cu punctul lor de vedere. Având în vedere raportul de pe marginea proiectului inițiat de liberali, sunt șanse minime ca acesta să fie aprobat în ședința de luni. Mai ales că primarul Crețu controlează lejer grupul de consilieri locali ai PSD, care NU îndrăznesc să se opună directivelor și votează în bloc.
Citiți și: