După aproape 10 ani de promisiuni, Primăria Bistrița a reușit să asfalteze strada Colibiței și să faciliteze accesul spre acea zonă!
LDP a câștigat contractul cu Primăria Bistrița și a realizat lucrările, cu 2.4 MILIOANE de lei.
Contractul “Reabilitare strada Colibiței și creare acces auto între strada Arțarilor și strada Colibiței” a fost câștigat de compania Lucrări Drumuri și Poduri, cu 2.4 milioane de lei. Proiectul prevede modernizarea străzii Colibiței și a celor două treceri la nivel cu calea ferată din acea zonă. De asemenea, potrivit proiectului au fost amenajate trotuare, locuri de parcare și o pistă pentru biciclete.
Breteaua de legătură s-a realizat ulterior și lucrările s-au desfășurat cu dificultate.Un stâlp a fost uitat în mijlocul străzii și abia după ce strada a fost asfaltată, stâlpul va fi re-locat.
2.4 milioane de lei pentru 800 de metri de drum!
Încă din anul 2010 municipalitatea promitea că va realiza o bretea de legătură între străzile Arţarilor şi Colibiţei, investiție absolut necesară deoarece reprezenta o variantă alternativă de traversare a orașului. Abia acum, după 9 ani, promisiunea administrației locale s-a concretizat și a fost modernizată și strada Colibiței.
Mutarea stâlpului costă 8.000 de euro!
Sistemul de iluminat public a fost modernizat, iar stâlpii din mijlocul trotuarelor au fost mutați. Lucrările au avut loc în vară și NU s-au sincronizat cu mutarea stâlpului care obturează intrarea pe strada Colibiței. Astfel, muncitorii au fost nevoiți să asfalteze în jurul stâlpului! Într-un final, s-a organizat o licitație atribuită direct companiei Electro-Ursa, care va muta stâlpul din mijlocul străzii. Relocare cablu 0,4 KV si stalp de la intersectia str.I.Slavici cu str.Colibitei costă 37.400 de lei , iar firma ABED NEGO COM S.R.L va realiza lucrări de modrnizare a trecerii de cale ferată cu 195.000 de lei.
Modernizarea străzii Colibiței a fost ultra-mediatizată și viceprimarul Niculae a făcut o serie de vizite în șantier și a prezentat etapele acestei investiții! La această oră se lucrează la relocarea gurilor de canal, după care ar urma turnarea stratului de uzură și marcarea propiru-zisă! Pentru un strat-final ar fi nevoie de 5 zile consecutive cu temperaturi de + 5 grade Celisius. În caz contrar, stratul de uzură se va deteriora (cum a fost cazul străzii Barbu Lăutaru din zona Sălii Polivalente, stradă care a fost asfaltată de 2 ori deoarece stratul final a fost turnat la temperaturi negative)… !
Chiar dacă str. Colibiței NU va fi recepționată în 2018, pentru un acces-facil al mașinilor, ar fi nevoie URGENTĂ de relocarea stâlpului de curent, lăsat în mijlocul drumului! În fapt, acest lucru trebuia realizat cu mult înainte de asfaltare, dar se pare că autoritățile locale NU au reușit să sincronizeze execuția lucrărilor de reabilitare cu lucrările de re-locare a stâlpului…