Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud a organizat joi, o conferință de presă în cadrul căreia a prezentat rezultatele, dar și o serie de statistici întocmite în urma examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat, date de care conducerea IȘJ nu este mulțumită.
”În ceea ce privește examenul de Evaluare Națională, cel mai important pentru noi e cumva procentul de note peste 5 comparativ cu media națională. Din acest punct de vedere suntem cu aproximativ două procente mai jos decât media națională, cam așa suntem și la Bacalaureat, și noi declarăm că nu suntem mulțumiți pentru că în anii trecuți eram cu două-trei procente peste media națională. E cumva o stare negativă, ceea ce ne obligă, ca inspectorat școlar, să facem analize cu mult mai atente și punctuale mai ales față de școlile care înregistrează rezultatele cele mai modeste”, a declarat inspectorul școlar general Camelia Tabără.
IȘJ Bistrița-Năsăud a întocmit o serie de statistici, unitățile de învățământ fiind grupate în funcție de mediul de proveniență și în funcție de prezență și procentul de promovabilitate.
Astfel, în ceea ce privește situația examenului de Evaluare Națională, statisticile arată astfel:
În ceea ce privește examenul de Bacalaureat, statisticile se prezintă în felul următor:
Potrivit statisticilor, atât referitor la examenul de Evaluare Națională, cât și la cel de Bacalaureat, în top se află Liceul Logos din Bistrița.
”Liceul Logos confirmă calitate și la nivel de ciclu gimnazial și liceal (…) Ce aș remarca și aș comenta în mod neplăcut este rezultatul foarte modest al Liceului cu Program Sportiv pe ciclu gimnazial. Deci mai jos decât Viișoara, când noi știm că la Viișoara e o populație romă cu risc de părăsire timpurie a școlii, mai ales pe clasa a VII-a și a VIII-a, și totuși ei reușesc un procent absolut onorabil de 63,56 la sută, față de Liceul cu Program Sportiv de 12,5 la sută”, a declarat Camelia Tabără.
Inspectorul școlar general a mai adăugat că se vor face analize amănunțite pentru a afla cauza rezultatelor slabe obținute de școlile din parta a doua a clasamentelor întocmite, mai ales în condițiile în care sunt unități de învățământ din mediul rural care solicită și învățământ liceal.
”Ne propunem ca anul viitor să ne ducem și să vedem care sunt cauzele unor scoruri foarte modeste, cu atât mai mult cu cât școlile de pe ultimele poziții – Teaca, Lechința, Căianu Mic sunt școli care ne cer și ciclu liceal. Ori dacă ai 30 – 37 la sută promovabilitate nu prea ai alte argumente să ceri în continuare ciclu liceal. În sensul acesta facem analize extrem de obiective”, a mai adăugat Camelia Tabără.
În ceea ce privește examenul de Bacalaureat, cele mai bune rezultate au fost obținute de Liceul Creștin Logos, care a avut procent de promovabilitate de 100%.
Inspectoratul școlar general a ținut să comenteze și aceste rezultate. ”Pot să remarc execelenta reușită a Liceului Radu Petrescu din Prundu Bârgăului, cu 96,1 la sută și de asemenea, un salt calitativ de la un an la altul al liceului din Sângeorz-Băi. La cealaltă extremă, cele două colegii – cel din Beclean și Colegiul Info El – nu e normal să fie undeva la jumătatea clasamentului. Titulatura de colegiu te-ar obliga să ocupi o poziție în vârf. Ne-am aștepta în clasamentul liceelor, în topul liceelor, să fie colegiilr naționale. O să arătăm asta colegilor noștri și să își găsească ei explicațiile și soluțiile”, a mai spus Camelia Tabără.
În acest an nu au mai primit cifră de școlarizare pentru liceu nici Agricol Bistrița, nici Forestier, Henri Coandă Beclean sau Liceul Feldru, iar Camelia Tabără explică și de ce. ”S-a impus prin recomandările ministerului să ne ducem pe 35 la sută școli profesionale și restul clase de liceu, dar după cum arată statisticile din acest an și care se reconfirmă, dacă punem la socoteală și copiii care rămân corigenți, cam 60 la sută au nivelul de achiziții minimal de nota 5, adică e corect ca acei copii să continue ciclul liceal. Ceilalți trebuie îndrumați și consiliați să facă școli profesionale pentru că nu mai recuperează decât cazuri singulare și până la urmă ne amăgim, nu fac nici școală și nici nu învață nicio meserie”, a mai adăugat inspectorul școlar general.