La Bistrița, legea electorală este fentată abil printr-o serie de evenimente așa-zis culturale programate la foc-automat pe finalul campaniei. Consiliul Județean a speculat emoția părinților și a finanțat Gașca Zurli, pentru un show de campanie mascată, iar Primăria Bistrița oferă concerte pe segmentul tinerilor: Andreea Bălan, Pepe și Akcent.
Gașca Zurli a concertat prima dată la chemarea ui Radu Moldovan, când s-au aprins luminițele din fața Consiliului Județean. Rețeta a fost copiată și de Daniel Suciu, candidatul pe Sîngeorz-Băi și de Paul Știr, primarul din Căianul Mic, cel care a trecut de la Partidul Poporului către P.S.D. În ultimele 5 zile de campanie, Consiliul Județean a finanțat acest concert pentru copii.
Dorel Cosma „mută Rusaliile” în campania lui Crețu!
Festivalul Etniilor este susținut anual de Rusalii, dar în acest an, Dorel Cosma a „mutat Rusaliile” în campania lui Crețu. De „Pfingstfest” a concertat Andreea Bălan, cântăreață în vogă pe target-ul adolescenților. 35.000 de lei costă acest Festival al Etniilor , organizat anual din bani publici.
Data la care s-a organizat Festivalul Etniilor, în mandatele lui Crețu:
2009 – 7 iunie Rusaliile
2010 – mai – Rusaliile catolice
2011 -12 iunie – Rusaliile
2012 – 3 iunie – Rusaiile
2014 – 8 iunie – rusaliile
2015 – 31 mai, Rusaliile
2016 – o săptămână înainte de alegeri
De asemenea, în 2013 acest spectacol a fost organizat mai devreme, în rest coincidea cu data Rusaliilor.
Sub-Cultură de campanie: Akcent și Pepe vor concerta mâine și poimâine la Bistrița !
”Aș dori să fiu o stea” este un nou concurs organizat de Casa de Cultură ]n 31 mai. Premiile oferite în concurs sunt: locul I – 500 euro; locul II – 300 euro; locul III – 200 euro. La finalul evenimentului va concerta Akcent. Distracția din bani publici continuă, iar de Ziua Copilului , Casa de Cultură îl aduce pe cântărețul Pepe.
Pe targetul pensionari, Casa de Cultură a punctat la Gala Folclorului Transilvan, eveniment organizat de Dorel Cosma, unde de fapt au participat ansambluri de dansuri din județ. Cap de afiș a fost Cristian Pomohaci.
Evenimentele culturale puse la bătaie de Primăria Bistrița și finanțate din bani publici, în preajma campaniei electorale:
Târgul de Paști OSTERMARKT – editia a XIV-a, 2016 (martie) – 40.000 lei
Concert extraordinar de Paști, (mai) – 35.000 lei
Mărul de Aur (aprilie) – 33. 000 lei
Ziua Tineretului (mai) – 25.000 lei.
Maialul Bistrițean Maghiar, Târg de artă populară și concurs. Cel mai bun gulaș (mai) – 30.000 lei
Zilele Operei – “Constantin Pavel” Spectacol extraordinar de Operă (Mai) – 35. 000 lei.
Festivalul international Sigismund Toduță (mai) – 28.000 de lei
Festivalul Etniilor ,,Pfingstfest”- 2016 (iunie) – 35.000 lei.
Legea electorală interzice show-urile în campanie, dar cei aflați la butoane reușesc să ofere spectacole finanțate din bani publici, cu mesaj subliminal. Sub paravanul instituțiilor de cultură Centrul Județean, respectiv Casa de Cultură, tandemul Crețu-Moldovan încearcă să puncteze la capitolul imagine și se asociază cu astfel de evenimente cu încărcătură emoțională.
Citește și:
VIDEO: Campanie electorală pe scenă. Nicolae Gălățean, omul comuniștilor “pe cultură” din vremea lui Ceaușescu îndeamnă pensionarii să voteze cu Crețu. Aplauze!
http://www.ziardebistrita.ro/campanie-comunista-pensionarii-aplauda/
Ce nesimtiti sa faca asa ceva. Iesim la vot si facem curatenie. E prea mult
votul meu nu e pt. P.S.D. Am mai zis-o si-o s-o mai zic. Dictatorii trebuie sa plece. URGENT!!!