Având în vedere că traficul rutier pe strada Lucian Blaga din municipiul Bistrița se desfășoară cu dificultate din cauza faptului că trecerea la nivel cu calea ferată existentă în zonă nu este prevăzută cu semnale luminoase și acustice, ci doar cu indicatorul ”OPRIRE”, Primăria Bistrița a luat decizia de a moderniza această zonă.
În acest sens, municipalitatea a comandat un studiu de fezabilitate pentru un astfel de obiectiv de investiții, care este, de fapt, documentația prin care se stabilesc indicatorii tehnico-economici, soluțiile funcționale, tehnologice, constructive, precum și costurile investiției.
Studiul de fezabilitate a fost întocmit de o companie din Oradea – S.C. ABED NEGO COM SRL, iar documentația va intra în dezbaterea ședinței ordinare a Consiliului Local Bistrița, din data de 19 decembrie, când consilierii vor trebui să decidă dacă o aprobă sau nu.
Studiul prevede două scenarii, iar compania care l-a elaborat recomandă scenariul care are costurile cele mai mici.
Consilierii locali vor purta discuții pe marginea acestui proiect de hotărâre și vor decide care variantă este cea mai potrivită.
În ceea ce privește situația de pe strada Lucian Blaga, în urma verificărilor din teren, ”Primăria Bistrița a constatat că pe acest sector de drum care asigură legătura între varianta ocolitoare a municipiului Bistrița și DN 17 Dej – Vatra Dornei, la trecerea la nivel cu calea ferată 421 Sărațel – Bistrița Bârgăului, intersecție cu strada Lucian Blaga, care se suprapune pe DN 17C Bistrița – Salva –Moisei, traficul este foarte aglomerat și se creează blocaje. Soluționarea problemei din punct de vederea administrativ, a fost aceea de a promova obiectivul de investiții privind modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată, al cărui efect pozitiv previzionat este fluidizarea circulației și evitarea accidentelor, sporirea siguranței rutiere și feroviare, reducerea noxelor” arată Primăria Bistrița.
Realizarea obiectivului trebuie să asigurare condiţiile tehnice necesare pentru desfăşurarea circulaţiei pietonale şi rutiere, în condiţii de siguranţă, iar zona să beneficieze de toate facilităţile urbane în ce priveşte infrastructura.
nu inteleg ce fac cu atatia bani ,de banii aia faci o 5 case nu o trecere semaforizata,dar n-o trebuie fiecare sa isi ia „partea” de bani