CNAIR organizează consultare publică cu privire la traseul Lotului 2 Dej – Bistrița din drumul de mare viteză Baia-Mare – Bistrița

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România organizează consultare publică cu privire la traseul Lotului 2 Dej – Bistrița din drumul de mare viteză Baia-Mare – Bistrița, care cuprinde și centura ocolitoare a municipiului Bistrița.

Persoanele interesate să participe la acest proces de consultare publică lansat de CNAIR trebuie să completeze un chestionar.

Dorim să știm ce părere ai cu privire la propunerile de traseu și te rugăm să ne transmiți comentariile/ propunerile tale până duminică 22 octombrie 2023, ora 23:59. Spune-ne ideile și comentariile tale completând acest formular de feedback online. Feedback-ul tău este important pentru noi și va fi luat în calcul la alegerea variantei finale de traseu pentru drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița, Lot 2 Dej – Bistrița”, se arată în partea introductivă a chestionarului.

În chestionar sunt analizate trei alternative de traseu.

Alternativele de traseu propuse pot fi consultate AICI.

Chestionarul poate fi completat AICI.

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, îi îndeamnă pe locuitorii județului să completeze acest chestionar și să își exprime opinia cu privire la varianta de traseu preferată.

Săptămâna trecută, Emil Radu Moldovan a participat și la o ședință de lucru pentru prezentarea variantelor de traseu pentru Autostrada Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița. După această ședință, șeful CJ Bistrița-Năsăud a declarat că varianta finală va fi stabilită până la finalul lunii octombrie.

La începutul acestui an, CNAIR SA a semnat două contracte având ca obiect elaborare studiu de fezabilitate pentru ”Drum de mare viteză Baia Mare – Bistrița, Lot 1 Baia Mare – Dej și Lot 2 Dej – Bistrița”, cu ofertantul declarat câștigător, respectiv Asocierea S.C. QUADRANTE VIAPONTE PROIECTARE SI CONSULTANTA S.R.L. – S.C. METROUL S.A. – CAPITAL VISION S.R.L. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2 este de 8.376.369,89 lei fără TVA.

Sursa de finanțare pentru această investiție este reprezentată de fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional de Transport.

Durata fiecărui contract este de 18 luni.

3 comments

  1. Eu as sugera un tunel rutier de la Jelna la Livezile. Costurile ar fi compensate de lipsa necesitătii de scoatere din FF a unor terenuri forestiere,lipsa cheltuielile cu expropierile, lipsa lucrarilor de consolidare a unor terenuri predispuse la alunecare in zona, lipsa pantelor, intretinere mai ieftina pe timp de iarna, pe termen lung economii de combustibil, roca dislocata pentru constructia tunelului ar putea fi folosita la terasamente in functie de natura acesteaia s.a! Eu as sugera ca propunerea ar merita macar un studiu…

  2. De la bun început, cel mai bun traseu pentru lotul 2 Dej-Bistrița al drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava este cel reprezentat de varianta ROSIE (V1), care include varianta de ocolire a orasului Bistrița pe la Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile cu un nod rutier la iesirea spre Rusu Bârgăului. Termenul „drum de mare viteză” se referă atât la autostrăzi cât si la drumuri expres.
    Lotul 3 Bistrița – Vatra Dornei va fi în regim de autostradă, de unde s-ar putea intelege că lotul 2 Dej-Bistrița, va fi drum expres.
    Prin definitie, notiunea de „drum expres” numit si drum rapid se referă la drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. Aceste drumuri sunt construite în zonele unde normele de autostradă nu pot fi indeplinite.
    Drumul expres este o cale de transport rutier destinată exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depăseste 50 km/oră, iar oprirea si stationarea pe partea carosabilă sunt interzise. Organizarea de santier si lucrările de constructii pentru drumurile expres sunt mai putin costisitoare decat pentru autostrăzi. In plus, spre deosebire de autostrăzi, pe drumurile expres sunt permise încrucisări la nivel cu alte drumuri de circulatie. Reglementarea traficului la astfel de intersectii se va face prin semaforizare sau prin amenajarea de sensuri giratorii.
    Diferentele dintre autostrăzi si drumuri expres sunt minore. Important este să se facă

  3. Evident că traseul Roşu este cel mai bun fiindcă este cel mai scurt, cel mai rapid, cel mai ieftin şi scoate traficul de tranzit din mijlocul Bistriței.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!