Supercom ne anunța încă de la sfârșitul lui septembrie 2017, prin vocea city-manager-ului municipal și prin comunicate de presă asupra îndeplinirii obligației de selectare a gunoiului menajer pe categorii de către noi beneficiarii, în caz contrar, dumnealor urmând să nu ridice gunoiul neselectat.
Informarea a venit cam din scurt, așa cum se face orice lucru ”temeinic” pe bani publici, cetățenii urmând a se conforma. Și s-au conformat, urmând instrucțiunile primite pe o bucată de hârtie alături de un sac menajer albastru, oferit cu marinimie de Supercom, cu toate că se solicita selectarea pe trei categorii și nu una.
A trecut aproape o lună și cetățenii tot selectează deșeurile menajere, astfel cum prevede obligația lor contractuală, în calitate de beneficiari ai serviciului de salubritate, instituită prin art.9, lit.c.
În schimb prestatorul serviciului contractat și achitat, de regulă, anticipat pe un an întreg nu se înghesuie să presteze activitatea achitată, astfel cum prevede art.7, lit.a din contractul de prestare a serviciului de salubrizare, în primul rând pentru că nu pune la dispoziția beneficiarului containere de depozitare, individuale și comune, pe categoriile pentru care solicită beneficiarului selectarea.
Este absurd să obligi omul să stea cu sacii de gunoi pe categorii în casă, că te gândești tu, că vii o dată la trei săptămâni sau de câteva ori pe an, să ridici sacii și nu de la ușa omului, ci de la containerul comun. Și atunci cetățenul ce să facă? Să-i țină în sufragerie timp de trei săptămâni sau jumătate de an și în ziua cu pricina să-i arunce la tomberonul unic? În ce ordine să arunce sacii cu gunoi selectat în tomberonul neselectat?
Mai mult, nu există un grafic pus la dispoziția beneficiarului serviciului pentru a cunoaște datele concrete și tipurile de reziduuri ce urmează a se prelua de către operator. Toate acestea în disprețul prevederilor art.7 lit.c din contractul de prestări servicii, prin care Supercom este obligat să asigure continuitatea serviciului de salubritate, în caz contrar fiind obligat să plătească penalizări de 3% pe zi din valoarea facturii emise, pentru întreruperea serviciului.
Da, super, Supercom poate fi trasa la raspundere să plătească 3% pe zi! De către cine? De către ADI Deșeuri sau administrația locală, unde noi cetățenii ne putem plânge, astfel cum avem dreptul conform art.8 lit.b din Contract!
Cu ce ne vom alege? Cu NIMIC. Pentru că, atâta timp cât nu există un calendar sau grafic asumat de către ambele părți, Supercom nu va plăti, iar noi vom continua să ne scăldăm intr-o tristă ambiguitate.
În momentul actual, astfel cum semnalează presa și sunt pline rețelele de socializare de întrebări, nu se cunosc toate aceste aspecte: nu se cunosc grafice de ridicare pe tipuri de selectări, nu se cunosc termene, nu exista containere distincte în uz, nu sunt suficiente mașini de ridicare, în concluzie nu curg obligații din partea operatorului. În schimb, curg obligații non-sens în sarcina cetățenilor beneficiari.
Cert este că oamenii adună, selectează și stau cu gunoiul în casă. Curând va da pe afară!
DIANA MORAR