Au trecut sărbătorile şi începe perioada reducerilor de iarnă. În aceste condiții, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) îi sfătuiește pe consumatori să fie foarte atenţi la preţuri.
Având în vedere că ne aflăm în plin sezon al reducerilor, ANPC vă recomandă să trataţi cu maximă atenţie toate ofertele promoţionale şi să verificaţi o serie de aspecte înainte de a vă decide să cumpărați un produs.
Iată câteva lucruri la care trebuie să fiți atenți:
- Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale);
- Consumatorii trebuie sa ştie ca orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia;
- În cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fiţi informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”;
- La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.
În plus, ANPC sfătuiește consumatorii ca, în momentul cumpărării, să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat).
Pentru a evita orice situaţie neplăcută, consumatorii pot solicita informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).
În ceea ce privește achizițiile din mediul online, consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile la dispoziție pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.
FOTO: www.bzi.ro