Procesul de evaluare a activității instituțiilor publice din Bistrița-Năsăud și a modului în care funcționarii interacționează cu cetățenii a ajuns la final, a anunțat prefectul Stelian Dolha, care a prezentat și rezultatele acestei evaluări. Potrivit prefectului, există instituții publice care merită să fie date drept exemple de bune practici, însă, la polul opus, există și instituții în care au fost semnalate grave probleme.
”Vă aduceţi aminte de primul meu proiect în calitate de prefect, acela de a încerca să avem o altă colaborare între instituţiile statului şi cetăţean. Am avut acele chestionare pe care le-am dus la toate instituţiile şi pe urmă am spus că mergem mai departe cu feţe zâmbitoare. Nu puteam să plec din funcţia de prefect fără să finalizez acest proiect. Acum vă spun în mare cum stau lucrurile. În momentul în care am început să ridic chestionarele, au fost foarte multe instituţii care nu le mai aveau la locul unde le-am lăsat, la vedere. Altele, pentru că au fost schimbaţi între timp şefii, probabil că le-au ascuns în altă parte. Nu am mai găsit chestionarele nici la ITM, poate şi din cauza pandemiei, că au avut multe cazuri pozitive, nu le-am mai găsit nici la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, nici la Inspectoratul Şcolar”, a declarat prefectul Stelian Dolha.
În ceea ce privește rezultatele, prefectul a dat câteva exemple de ”AȘA DA” și ”AȘA NU”.
”Începem cu instituţiile pozitive pe care putem să le dăm exemple în urma acestei analize. O să încep cu Instituţia Prefectului şi avem Serviciul Comunitar de Paşapoarte. Pe mine m-a încântat să văd în chestionare ‘personal de excepţie’ sau ‘personal la mare înălţime’. AJPIS este o alt[ instituţie „care nu m-a purtat pe drumuri şi mi-a eliberat adeverinţa pe loc”. O altă instituţie cu rezultate bune sunt Arhivele Naţionale, caracterizate drept ‘o instituţie profesionistă’”, a mai precizat Stelian Dolha.
În schimb, există și instituții în care chestionarele au scos la iveală aspecte negative.
”Printre instituțiile pe care ar trebui să le punem la ‘AȘA NU’ se numără AJOFM (…). În dreptul AJOFM-ului găsesc un lucru: ‘deficiențe grave de management’. (…) Plângeri la adresa funcționarilor sunt și la DSVSA, Protecţia Consumatorilor, dar şi la Serviciul de Permise şi Înmatriculări, unde avem o atitudine neconformă a unor dintre angajați”, a mai spus prefectul.
Această analiză a fost realizată cu scopul de a îmbunătăţi relația dintre funcționari și cetățeni și a vedea exact cum este percepută de către cetățeni fiecare instituție publică în parte.