Drumul Național 17 C, care face legătura între Bistrița și Dumitra va intra în reabilitare. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat licitația, care acum se află în evaluare tehnică.
La preț de autostradă: 6.5 MILIOANE de euro/kilometru!
DN 17 C face legătura între Bistrița și Valea Someșului și în ultimii 30 de ani a suferit doar lucrări minore de întreținere.
CNAIR l-a reabilitat în 2020 pe toată lungimea lui, prin frezare și turnarea unui covor asfaltic, dar lucrările au fost superficiale și de scurtă durată.
Sectorul de drum cuprins în cadrul acestui proiect este amplasat pe DN 17C, între km 1+200 și km 9+020 și se situează pe teritoriul județului Bistrița-Năsăud. Acest sector începe de la ieșirea din Municipiul Bistrița și se termină după intrarea în localitatea Dumitra.
Drumul este periculos cu accidente frecvente pe Dealul Târgului! Pentru depășiri, pe anumite porțiuni se va realiza o bandă suplimentară!
Reabilitarea DN 17 C implică lucrări complexe: drenaje, consolidări, ziduri de sprijin , deoarece terenul este alunecos pe unele zone. La final, DN 17 C va avea 3 benzi pe unele porțiuni (una de urgență, folosită de camioane și utilaje lente).
Banda suplimentară pentru vehicule lente va fi pe următoarele zone:
- km 1+200-km5+600;
- km 5+600-km 5+910;
- km 7+000-km 8+700;
- km 5+910-km 7+000.
Condiții pentru firmele care VISEAZĂ la contractul de 52 de MILIOANE de euro!
Ofertantul trebuie sa faca dovada ca are la dispozitie/ are acces la cel putin urmatoarele autoutilaje, instalatii si echipamente tehnice necesare pentru executia lucrarilor :
- Statie de preparare mixturi asfaltice – 1 buc.;
- Statie de betoane – 1 buc.;
- Autobasculante – 25 buc.;
- Autobetoniere – 6 buc.;
- Excavatoare – 6 buc.;
- Autogreder – 2 buc.;
- Freza asfalt -1 buc;
- Instalatie pentru stabilizare terasamente – 1 set (1 raspanditor +1 reciclator);
- Autocisterna apa – 1 buc;
- Esaloane de asfalt -1 set (Repartizatoare asfalt – 1 buc si cilindri compactori – 3 buc)
- Buldozer – 2 buc.;
- Automacara 40 tf – 1 buc.;
- Compactoare terasamente – 3 buc.;
- Compactoare terasamente picior de oaie – 1 buc.;
- Instalatii piloti forati
Detalii TEHNICE:
În prezent drumul existent este asfaltat cu zone aflate în diferite stadii de degradare. Starea de fisurare și deformațiile (făgașe, denivelări, faianțări etc.) apărute la nivelul carosabilului au ca principală cauză, diminuarea capacității portante la nivelul terenului de fundare, sub efectul cantităților mari de apă care se infiltrează în terasamentul drumului.
Șanțurile existente sunt în mare parte colmatate, fie prin sedimentare a pământurilor fine în corpul drenurilor, fie prin “aruncarea” în căminele de vizitare a unor deșeuri.
Au fost identificate fenomene active de alunecare pe suprafețe extinse, care se întind mult în afara zonei drumului, atât pe amonte, cât și pe aval.
Lucrări de drenaj, OBLIGATORII!
Lucrările prevăzute în cadrul proiectului de reabilitare a drumului național DN17C, vizează, în principal asigurarea stabilității drumului.
Lucrările de drenaj, prevăzute în cadrul proiectului, vor ameliora inclusiv fenomenele de instabilitate pentru terenurile din aval, însă pentru protejarea terenurilor și construcțiilor din aval de drum, sunt necesare lucrări suplimentare de consolidare a versanților.
Varianta de reabilitare va avea următoarea structura rutieră: ,
- min. 4 cm strat de uzură din MAS16 / BA16 rul + clutaj pe sectoarele cu decilivitate peste 6%;
- 6 cm strat de legătură din BAD 22.4 leg;
- 8 cm strat din AB 31-5;
- min 20 cm strat de fundație din agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici (posibil, executat in situ prin reciclare la rece);
- 20 cm strat inferior de fundație din agregate naturale de balastieră, nelegate hidraulic;
- min 20 cm substrat de fundație / strat de formă superior din materiale granulare recuperate din zestrea drumului existent, completate cu aport din agregate naturale de balastieră; – Strat de formă din pământ local, stabilizat cu lianți hidraulici.
Soluții de consolidare propuse:
- ziduri de sprijin cu fundații de suprafață sau de adâncime
- drenarea terenului
- refacere rigole, refacere sistem rutier, etc.
- În profilul transversal se va amenaja o lățime a platformei drumului de minim 9.0 m, compusă din:
- parte carosabilă – 2 x 3.50 m, la care se mai adaugă 1x 3.50 m
- bandă suplimentară pentru vehicule lente sau pentru amenajarea unor sectoare alternative de depășire;
- acostamente – 2 x1.00 m, din care pe minim 50 cm de fiecare parte a carosabilului, se vor amenaja benzi de încadrare.
- lungime drum: 7.820 ml
- drumuri laterale: 21 buc
- rigolă de acostament: 3.160ml
- șanț pereat: 10.115ml – rigolă ranforsată: 700ml – rigolă carosabilă: 790ml
- podețe proiectate: 21 buc
- decolmatare podeț existent: 1buc
- podețe la drumuri laterale: 11buc
- parapet de siguranță: 6.495ml
- fundație adâncită de parapet: 130ml – consolidări cu gabioane: 990ml – zid de sprijin cu piloți din beton armat dispuși pe două rânduri L=12ml: 240ml
- zid de sprijin cu piloți din beton armat dispuși pe un rând L=12ml: 1870ml – zid de sprijin cu piloți din beton armat dispuși pe două rânduri L=18ml: 260ml – front de sprijin cu piloți din beton armat la debleu L=300ml – ziduri de sprijin elastic rambleu și debleu: 5130ml,
- reparații zid de sprijin existent cu piloți: 205ml – reparații zid de sprijin existent: 130ml.
- Asigurarea stabilității terasamentului în acord cu necesitatea de lărgire a platformei drumului, pentru amenajarea benzilor suplimentare pentru vehicule lente, respective pentru sectoare alternative de asigurare a posibilității de depășire, în zonele cu traseu sinuos.
Dușmănie între firmele din județ! NU s-au asociat între ele și au căutat aliați din alte zone!
La proiectare și execuție, principalele companii care îndeplinesc condițiile contractuale au preferat să NU se asocieze între ele și fiecare și-a găsit aliat din alte zone!
Au depus oferte următoarele companii:
Asociere 1 : DIMEX-2000 COMPANY (Leader),OPR ASFALT,DROMCONS,ROAD EXPERT DESIGN S.R.L.
Asociere 2 : FRASINUL (Leader),INFRA EXPERT AD,PERFECT CONSULT EUROPE,
Asociere 3 : MIS GRUP (Leader),TOTAL ROAD,TARMAC AGREGA MADENCILIK VE YAPI SANAYI TICARET ANONIM SIRKETI,AD ASTRA IPP S.R.L.,DRUMSERV.
Asociere 4 : INDEMINAREA PRODCOM S.R.L. (Leader),EURODRUM COM SRL,CONSORZIO FUTURE BUIL.
Asociere 5 : ARL Cluj cu CML
Asociere 6 : DIFERIT AG (Leader),OYL COMPANY HOLDING AG S.R.L.,DIFERIT S.R.L.,VIAROM CONSTRUCT,
Asociere 7 : SC FAR FOUNDATION SRL (Leader),ROSTDORSTROY,SC DP CONS SRL,
În 2 ani jumate, drumul Bistrița – Dumitra ar trebui să fie GATA!
Informații suplimentare:
Durata contractului este compusa din:
- 6 luni perioada de proiectare.
- 24 luni perioada de executie.
- 60 de luni perioada de garantie minim solicitata.
Contract de 52 de MILIOANE de euro pe 8 kilometri de drum! Preț de AUTOSTRADĂ: 6.5 MILIOANE de euro/kilometru!
PROIECTARE ȘI EXECUȚIE ,,REABILITARE DRUM NAȚIONAL DN 17C, Km 1+200 – Km 9+020’’ are o valoare totala estimata fără TVA :219.945.827 lei. ( peste 52 MILIOANE de euro, cu TVA inclus).
Estimativ, un kilometru de autostradă în România costă aproximativ 4,5-5 milioane de euro în zona de câmpie, 7-8 milioane de euro în zona de deal, 25-28 de milioane de euro în zona montană.
Licitația se află la faza de evaluare tehnică și în luna august s-ar putea anunța firma câștigătoare.
Contractul este estimat la 52 de MILIOANE de euro și cu siguranță vor exista contestații, aspect care ar putea întârzia demararea lucrărilor de proiectare, respectiv execuție.
Desigur, în urma licitației prețul ar putea scădea, în funcție de ofertele depuse.
Licitația se desfășoară prin CNAIR și lucrările sunt finanțate din transferuri de la bugetul statului pentru cheltuieli de investitii.