La Spitalul Județean de Urgență Bistrița au fost realizate în ultimii ani investiții, atât în aparatură medicală performantă, cât și în personal medical, menite să vină în sprijinul pacienților care, din diverse motive, ajung să treacă pragul instituției.
Numai în anul 2018, potrivit managerului Gabriel Lazany, peste 115.000 de pacienți au ajuns la unitatea medicală, de toți aceștia ocupându-se personalul medical. Dacă unii dintre pacienți au fost mulțumiți de serviciile de care au beneficiat, alții s-au declarat nemulțumiți și au ales să își exprime aceste nemulțumiri în spațiul public.
Un astfel de caz este și cel al unei mămici din localitatea Rodna, care în prima zi a anului 2019, prin intermediul unei rețele de socializare, s-a declarat dezamăgită față de o situație cu care s-ar fi confruntat în cadrul unității medicale, dar fără să depună până în momentul de față o sesizare scrisă față de cele prezentate sau să ia o altfel de măsură legală. Nemulțumirea femeii vine de pe un sector de pe care managerul Gabriel Lazany spunea anul trecut că a primit cele mai multe plângeri – Pediatrie, motivând că acestea vin ca urmare a faptului că ”orice mamă este sensibilă când e vorba de propriul copil”.
Într-o postare pe Facebook, femeia din Rodna susține că după ce copilul său ar fi fost internat timp de o lună la Bistrița ar fi ajuns în cele din urmă cu acesta la Cluj în stare foarte gravă, motiv pentru care s-a arătat dispusă să acționeze în instanță unitatea medicală. Mesajul femeii conține însă un limbaj obscen, motiv pentru care nu poate fi redat integral.
Managerul Spitalului Județean de Urgență Bistrița, Gabriel Lazany, nu a rămas indiferent față de acest mesaj, s-a autosesizat și a venit cu un punct de vedere.
”Medical vorbind, nu pot să mă pronunț, pentru că nu sunt medic, dar există specialiști, comisii medicale, constituite conform legii, care se pot pronunța în cazul exprimării unor nemulțumiri, formulate legal. Ca manager al Spitalului Județean de Urgență Bistrița, pot spune că reprezint o instituție onorabilă, în care muncesc aproximativ 1300 de persoane (medici, asistente, personal administrativ etc.), unii dintre ei având în urmă zeci de ore de studiu, ore pe care le-au pus în slujba pacienților. Am susținut, și susțin drepturile pacienților, dar și a personalului medical, atâta timp cât respectăm prevederile legale, conduita etică și morală. În anul 2018, porțile spitalului au fost trecute de 115.106 pacienți, iar o astfel de postare și un astfel de limbaj, nu cred că este reprezentativ pentru aceștia. Consider că, această postare este jignitoare atât la adresa instituției pe care o reprezint, cât și la adresa întregului personal, sub nicio formă nu reprezintă o cale legală și morală de remediere a unei situații, motiv pentru care voi proceda în consecință” a precizat Gabriel Lazany.