Primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc, afirmă că valoarea totală a investiției privind construirea unui pasajul subteran în zona Gării – Tărpiului va fi dată în urma unui studiu de fezabilitate, document care este în plin proces de elaborare.
În ședința extraordinară a Consiliului Local Bistrița în care a fost aprobat bugetul municipiului pe anul în curs, consilierul PSD Augusta Săsărman i-a cerut explicații primarului Ioan Turc cu privire la această investiție, asta după ce și deputatul PSD Daniel Suciu a făcut o serie de precizări pe marginea acestui proiect al municipalității.
”Acest pasaj nu are nicio finalitate. Inițial, ne-ați spus că această investiție are un cost de 42 de milioane de lei, iar acum, peste noaste, s-a dublat sau e mai mult decât dublu costul, ajungând la o sumă de aproape 100 de milioane de lei. Nici măcar nu suntem în procedură de execuție, nici nu am început să forăm și nu am început lucrările și noi deja preconizăm că ar fi vorba despre 100 de milioane de lei. Ce se va întâmpla după ce începem lucrările și ne vom izbi de fel și fel de probleme? Mai majorăm puțin suma? De ce? Ca să avem o nouă groapă, de fapt un abis în care să îngropăm banii bistrițenilor”, a spus Augusta Săsărman.
În urma afirmațiilor consilierului PSD, primarul Ioan Turc a reacționat.
”Observ că vă legați de pasajul subteran. Păi dumneavoastră ați venit cu o pârtie în oraș, ați vrut ca să construiți o pârtie pe Gării cu Tărpiului. Nu v-a ajuns pârtia pe care ați făcut-o în Cocoș – o gaură neagră, pentru care plătim încă foarte mulți de acum încolo – ați mai vrut să faceți una în oraș. Probabil că aveți o apetență față de pârtiile nefuncționale. Nu spuneți nimic cu privire la faptul că ceea ce urma să se construiască acolo era un dezastru pentru acest oraș, că între acel pod care urma ca să traverseze calea ferată și limita de proprietate – acolo sunt două blocuri, unul cu patru și altul cu 10 etaje – distanța ar fi fost de 2,9 metri în anumite puncte, iar pentru situația de pe Tărpiului, 15 case ar fi ajuns așa cumva sub pod, adică ne-am fi bătut joc de proprietatea unor oameni care nu au nicio vină că cineva clocește în laborator anumite inepții. Știți care era distanța între case și pod? Era de 4 metri. Eu nu am fost de acord cu așa ceva. Valoarea investiției în Centrul Intermodal era de 10 milioane de euro la nivelul anilor 2025 – 2016. Cât credeți că ar fi costat acum Centrul Intermodal? 20 de milioane de euro? 25 de milioane, cel mai probabil”, a spus Ioan Turc.
Primarul a vorbit și despre costul investiției în construirea pasajului subteran.
”Rămâne de văzut cât va costa pasajul subteran. Nu ne putem exprima cu privire la valoare decât în urma unui studiu de fezabilitate. Eu am avansat suma de 42 de milioane de lei în contextul în care finanțarea pe Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny” este în valoare maximă de 43 de milioane de lei. Dar eu nu mă pot antepronunța cu privire la o valoare pentru un obiectiv mare de investiții înainte de a avea elementele de detaliu pe care numai un studiu de fezabilitate le poate da. Așa că, eu vă recomand să aveți răbdare, să fie finalizat studiul de fezabilitate, care se află în curs de elaborare, după care vă asigur că vom realiza un pasaj care este absolut esențial pentru mobilitatea din Bistrița. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă ne spune acest lucru. Orașul are un deficit de mobilitate pe axa nord-sud. Deci e în obligația noastră să venim cu soluții corecte. Orașul are nevoie de divertisment, dar nu avea nevoie de o pârtie. Orașul are nevoie de mobilitate pe axa nord-sud, dar nu avea nevoie de încă o pârtie pe Gării – Tărpiului. Mă înțelegeți?”, a mai completat primarul Ioan Turc.
Și deputatul PSD Daniel Suciu a vorbit recent despre proiectul municipalității privind pasajul subteran din zona Gării – Tărpiului și a afirmat că, în opinia sa, municipalitatea nu ar trebui lăsată să realizeze o astfel de investiție.