Primăria Bistrița susține în continuare ideea renunțării la proiectul privind amenajarea unui centru intermodal în municipiu, dar administrația locală va lua o decizie în această privință doar după ce va organiza o dezbatere publică pe această temă.
”Acesta este momentul în care putem să renunțăm la Centrul Intermodal. Acest proiect nu este unul dezirabil pentru Bistrița, nu rezolvă probleme, creează disconfort și e foarte scump pentru comunitate pe partea de cofinanțare. Vom închide subiectul doar după ce vom avea și o dezbatere publică, așa cum am afirmat. Dar nu putem avea dezbatere publică pe această temă mai devreme de buget. Prioritar este bugetul. Săptămâna viitoare avem dezbaterea pe buget și cealaltă săptămână vom avea dezbaterea pe problema Centrul Intermodal”, a declarat primarul într-o conferință de presă.
Întrebat cum de s-a ajuns în situația în care a fost deja organizată licitație pentru acest proiect, primarul a afirmat: ”Anumite lucruri au fost făcute pe repede înainte, pentru a ne pune în fața faptului împlinit. Credeți că vechea administrație, dacă ar fi considerat că Centrul Intermodal este unul cât se poate de esențial pentru Bistrița, nu ar fi grăbit lucrurile în așa fel încât să înceapă lucrările și oamenii să vadă ce lucruri minunate pot ei să facă”.
Actuala conducere a Primăriei Bistrița a anunțat intenția de a renunța la proiectul privind amenajarea unui centru intermodal de transport public, investiție pentru care s-a obținut deja finanțare europeană în valoare de circa 42,5 milioane lei, întrucât acest proiect nu ar rezolva nici măcar problema traficului din zona Gării – Tărpiului – Industriei.
Centrul intermodal de transport nu-i decât o platformă de beton cocotată peste peroanele de tren si care nu rezolvă nici problema fluidizării circulatiei auto in zona garii. In plus investitia reprezintă o solutie complicată, costisitoare si inutilă cu atat mai mult cu cat activitatea feroviară in gara Bistrita este redusă la câteva trenuri de călători. Pe de altă parte, accesul pe platforma betonată situată la 9 metri deasupra peroanelor de tren, presupune construirea unor rampe care complică si mai mult circulatia, intrucât străzile din jurul gării sunt destul de inguste. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gară spre Unirea, astfel incât să rămână doar linia principală care duce spre Bistrita Bârgăului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton devine absolut inutilă deoarece in locul rămas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, peroanele din gara Bistrita fiind la cap de linie ar putea fi amenajate precum cele de la Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bârgăului este extrem de redusă si prin urmare legătura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme, sau chiar si printr-o trecere la nivel.
Totusi, prin eliminarea liniilor de manevră si mutarea lor intr-un triaj s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferată peste o singură linie, la fel ca pe strada Cuza-Vodă sau Ioan Slavici. De asemenea, s-ar putea amenaja o trecere la nivel si in zona străzii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.