Accidentul s-a produs pe strada Ioan Slavici, la trecerea de cale ferată semnalizată, dar fără barieră sau semnale acustice și luminoase. Se pare că șoferul TIR-ului s-ar fi rătăcit și a intrat pe o stradă unde NU au voie mașinile de mare-tonaj. Vizibilitatea în zona trecerii de cale ferată este bună și conductorii de tren semnalizează apropierea de gară, folosind semnalele acustice.
Impactul NU a fost unul violent, deoarece trenul NU circulă cu viteză mare pe acea porțiune și a apucat să frâneze, iar locomotiva a lovit partea din dreapta a cabinei. Traficul a fost oprit iar la fața locului au sosit echipajale Ambulanței și ale I.S.U . Șoferul a scăpat ca prin minune și NU s-au înregistrat victime.
Trecerile de cale ferată din intravilanul orașului sunt semnalizate, dar FĂRĂ bariere!
Trecerea de pe Ioan Slavici (din zona Appolo) este foarte periculoasă și în acel loc au avut loc mai multe accidente in care șoferii au scăpat ca prin minune. Zona este intens-circulată de mii de mașini în fiecare zi care se îndreaptă spre cartierul ANL din Subcetate sau spre șoseaua de centură. Vizibilitatea este redusă din cauza vegetației și s-ar impune o semaforizare corespunzătoare, cu barieră și semnale acustice și luminoase. La fel de periculoase sunt și cele 3 treceri de cale ferată situate în intravilanul orașului ce fac legătura dintre Bistrița și zona rezidențială Unirea, aflată în plină dezvoltare din punct de vedere imobiliar: str. Lucian Blaga, str. Bisericii, str. Gospodarilor (spre Slătinița).
Cine ar trebui să monteze BARIERE?
Terenul din zona căilor ferate aparține de drept CFR-ului, iar prin Departamentul Infrastructură aceștia pot prioritiza zonele unde se impune montarea de bariere și semnale acustico-luminoase! Există promisiuni din partea Ministeruli Transporturilor că va finanța realizarea unei barere la trecerea de cale ferată din Viișoara. Asta abia după ce au murit 9 oameni în 2 accidente extrem de grave. În ce privește celelalte treceri de cale ferată din intravilanul orașului, NU există deocamdată finanțare privind semnalizarea lor corespunzătoare…
Citiți și:
TOP-ul celor mai periculoase treceri de cale ferată din Bistrița! Niciuna NU e semnalizată ca lumea iar Primăria Bistrița a IGNORAT toate accidentele de pân-acum!
I-a mai umblati pe jos, ca pe vremea lui HRISTOS, ca sunteti libidinosi, grasi, umflati si slaninosi! AI- HA !!!
Inca un semnal (daca mai era necesar) asupra urgentei privind sistematizarea unitara a strazilor aflate de o parte si de alta a caii ferate incepand de la intersectia cu Strada Garii si pana la intersectia cu DN17C . Pe aceasta portiune circulatia auto este practic strangulata din cauza liniei ferate care duce spre Bistrita Bargaului, si care ingreuneaza trecerea, peste linii, cu toate ca traficul feroviar pe aceasta portiune este extrem de redus. A existat chiar ideea devierii caii ferate care duce spre Bistrita Bargaului din gara Bistrita prin zona industriala, dar acest lucru este mai greu de realizat in prezent. De asemenea, ideea aberanta a primarului de a construi un fel de sarcofag de beton peste liniile din gara Bistrita este costisitoare si lipsita de sens. Inafara de faptul ca nu rezolva problema nici macar punctual, complica si mai mult situatia circulatiei auto in zona, fara a mai pune la socoteala uratenia unui monstru de beton in inima orasului. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara Bistrita spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului peste care sa fie amenajate treceri la nivel, dupa modeul celei de pe strada Cuza-Voda. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii Bistrita prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara de calatori. In felul acesta Gara Bistrita ar deveni cap de linie ai ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
Aceste modificari ar permite deschiderea circulatiei auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata. Aceste treceri ar putea fi prevazute cu bariere sau semaforizate ceea ca ar permite traversarea caii ferate in siguranta inclusiv de catre pietoni.
Un primar trebuie sa aibă grija de orașul lui și de siguranța șoferilor si pietonilor. De aceea intersecțiile periculoase sunt semaforizate, trecerile de pietoni sunt iluminate etc. La fel ar trebui si aici. Evident ca e vina șoferului dar actiuni de prevenire pot avea loc si suplimenta semnalizarile
Mai soferi,dar nu se mai stie de Crucea sf.Andrei?Nu se mai stie de oprirea OBLIGATORIE la trecerea peste calea ferata fara bariera????Ce naiba mai atatea pretentii!!!!!! Si voi jurnalistii nu sunteti soferi cu examen,sunteti cu permise cumparate???????
Ce tupeu ai …sa ceri bariere !!!!da politisti care stau ascunsi dupa tufele ce se vad in poza sau in parcarea din spate ce sa mai ciupeasca ??????? ca doar DLprimar nu are casa pe strada aia ,nu trece prin gropille alea mari de pe calea ferata si in general nu se baga la ieftineli deastea sub 50000 de coco FRAIERE!!