Noua organigramă a Primăriei Bistrița este aproape gata, municipalitatea urmând să prezinte modificările pe care le propune în scurt timp. Potrivit primarului Ioan Turc, este o chestiune de zile până când noua organigramă va fi lansată în consultare publică.
Prezent într-o emisiune de la Radio de Bine, edilul Bistriței a vorbit despre demersul de a modifica organigrama Primăriei Bistrița și a afirmat că a fost unul ”laborios și complicat”.
”Este un demers laborios, un demers complicat, pentru că legea românească îl face să fie așa. Nu e cum ar crede unii, numai cine cunoaște cu adevărat legea sau cumulul de legi înțelege cât de greu este să faci o organigramă pentru ca obiectivele pe ca ți le-ai propus să poată fi atinse. Legea funcționarului public, statutul funcționarului public conferă funcționarilor – eu nu spun dacă acest lucru e bine sau rău, fiecare poate să înțeleagă ce crede de cuviință – enorm de multe drepturi, foarte multă stabilitate. Aș spune că le conferă chiar un fel de inamovibilitate. De aceea, pentru ca o organigramă să fie unde succes, adică să ai un aparat mai suplu, să ai un circuit mai bun, mai corect al documentelor și al informațiilor care țin de activitatea aparatului Primăriei, pentru ca să poți opera anumite modificări în ceea ce privește funcțiile de conducere e nevoie ca rețeta pe care o aplici să fie extraordinar de curată, de corect. Altminteri, s-ar întâmpla exact ce s-a întâmplat în alte părți. Oamenii care sunt nemulțumiți atacă în instanță și autoritatea locală pierde de foarte multe ori. În aceste situații, autoritatea este obligată să îi reangajeze, să le plătească salariile restante”, a declarat primarul la Radio de Bine.
Pentru a nu se ajunge în astfel de situații, Ioan Turc a purtat discuții cu specialiști în domeniu.
”În primă fază, am ținut să îi cunosc pe cei care lucrează la Primăria Bistrița și nu sunt puțini. Nu am vrut să îi cunosc doar după nume, ci să le cunosc profilul și modul în care acționează și reacționează, am vrut să le înțeleg modul în care judecă, se raportează la colegii lor, la interesul public. Cei care lucrează în Primărie ar trebui – unii o fac, dar nu toți – să se raporteze la interesul public, pentru că până la urmă este onorant să lucrezi în primăria unui municipiu reședință de județ. În primul rând, eu m-am străduit să cunosc la modul personal tot ce înseamnă activitate internă, pe direcții, servicii, birouri, compartimente, dar la modul metabolic, adică chiar să înțeleg cum funcționează acest angrenaj complex. În al doilea rând, am studiat legislația, am discutat cu primari din alte municipii, am avut discuții la Agenția Națională a Funcționarului Public”, a mai adăugat primarul.
Edilul Bistriței consideră că noua organigramă va fi una ”bună, nu perfectă”.
”Eu cred că organigrama cu care urmează să ieșim va fi una bună, nu perfectă. Nici nu poți găsi perfecțiunea în chestiuni de acest gen. Pe de altă parte, îi asigur pe bistrițeni că voi proceda și eu așa cum au făcut și alți primari de succes din țară. Nu mă voi rezuma la o modificare. După 6 luni, după un an de zile, mai putem opera modificări. Legea te obligă să păstrezi o organigramă un anumit de timp. Dacă va fi nevoie, după expirarea termenului impus de lege, voi reveni cu modificări. S-a întâmplat acest lucru și în alte primării din țară”, a completat Ioan Turc.
Potrivit primarului, este o chestiune de zile până când noua organigramă va fi lansată în consultare publică.
”Urmează să ieșim cu noua organigramă. Este o chestiune de zile. În acest moment, urmează să mai fac anumite retușuri, să mai fac un drum la București pentru o discuție cu specialiști în materie, după care o pun în consultare publică. Voi organiza și o conferință de presă, voi explica în ce consta noua organigramă și îi vom da drumul”, a încheiat primarul Bistriței.