Primarul comunei Telciu, Server Mureșan, a participat, miercuri, la întâlnirea zonală pe care Instituția Prefectului a organizat-o în cea mai mare localitate a văii Sălăuței, scopul principal al acestei întâlniri fiind eficientizarea comunicării și colaborării dintre unitățile administrativ teritoriale și serviciile publice deconcentrate din județ.
„În primul rând vreau să felicit Instituția Prefectului pentru acest gen de inițiative dar și pe colegii mei primarii din comunele Romuli, Coșbuc, Runcu Salvei și Zagra care și-au prezentat problemele specifice cu care se confruntă fiecare dintre ei”, a precizat primarul Sever Mureșan.
În acest context, primarul Mureșan a adus la cunoștința subprefectului Ciprian Oprea-Ceclan mai multe probleme din comuna pe care o administrează: pregătirile pentru sezonul de iarnă (inclusiv asigurarea lemnului de foc pentru populație), cadastrul sistematic și modalitățile prin care acesta ar putea rezolva situațiile litigioase ale proprietarilor de terenuri cu vegetație forestieră și amenajamentele silvice. De asemenea, edilul comunei Telciu a mai vorbit și despre situația autorizațiilor de funcționare ISU pentru unele școli dar și despre problema câinilor vagabonzi și a pericolului pe care aceștia îl reprezintă pentru populație.
Reamintim faptul că întâlnirea zonală convocată de Instituția Prefectului la primăria comunei Telciu a avut următoarea ordine de zi:
— Informare cu privire la modificările legislative în ceea ce privește venitul minim garantat, din punct de vedere al aplicării acestuia de către AJOFM BN;
— Încheierea unor acorduri-parteneriate cu U.A.T.-urile, în vederea unui schimb rapid și eficient de informații cu privire la locurile de muncă vacante din zonă și facilități acordate din sistemul bugetului pentru șomaj, inclusiv pentru lucrări de utilitate publică;
— Stabilirea unui mod de identificare a persoanelor active, dar care la ora aceasta nu au nici un statut pe piața muncii și nici nu sunt înregistrate în baze de date;
— Prevenirea situațiilor privind comunicarea la plata în cont bancar a pensiilor unor beneficiari decedați; transmiterea listei persoanelor decedate în primele zile ale lunii următoare celei în care s-a produs decesul, respectiv până în data de 5;
— Aplicarea la nivel local al Ordinului 119/2014, pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației;
— Asistența medicală comunitară;
— Situația monumentelor și a zonelor de protecție a acestora în unitățile administrativ-teritoriale din județul Bistrița-Năsăud;
— Aspectele cuprinse în Ordonanța Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activităților de neutralizare a subproduselor de origine animală, care nu sunt destinate consumului uman, aprobată și modificată prin Legea nr. 55/2017;
— Problema aprovizionării populației cu lemne de foc;
— Preluarea în pază a suprafețelor de pădure nepăzite;
— Rectificarea și actualizarea limitelor unităților administrativ—teritoriale;
— Iluminatul public cel puțin în centrul comunelor, pentru o orientare mai rapidă a echipajelor de intervenție S.A.J. Bistrița-Năsăud, de multe ori punctul de reper fiind localizat în centrul localității respective (de ex.: de la Primărie pe prima stradă la dreapta etc.);
— Numerotare / renumerotarea corespunzătoare a clădirilor / caselor din comunele județului pentru acces rapid al echipajelor S.A.J.BN la pacienți;
— Pe străzile principale ale localităților să fie amplasate indicatoare cu denumirea acestor trasee;
— Sprijinirea echipajelor de intervenție SAJ BN cu echipe SVSU în situații dificile
(pacienți imobilizați, supraponderali, zone greu accesibile etc.);
— Iarna să se aibă în vedere deszăpezirea traseelor spre pacienții dializați/ gravide / imobilizați la pat, după caz;
— Pe drumurile în lucru să fie amplasate indicatoare ocolitoare și anunțarea în timp util pe 112 a situațiilor apărute, precum și a duratei lucrărilor;
— Sprijinirea S.A.J. de către ocoalele silvice la intervențiile în zonele montane/izolate, chiar solicitarea privaților pentru sprijin logistic (mașini off-road etc.);
— Asigurarea marcajelor și indicatoarelor rutiere în zona școlilor, precum și instalarea unor sisteme de supraveghere video;
— Respectarea prevederilor Legii nr. 60 din 23 septembrie 1991 (republicată) privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, în sensul asigurării condițiilor necesare în vederea desfășurării normale a adunărilor publice, prin respectarea obligațiilor ce decurg din aceasta (declararea prealabilă a adunărilor publice, avizarea manifestărilor cu respectarea prevederilor art. 2 (Adunările publice ….nu pot fi continuate după ora 23.00, caz în care intră sub incidența dispozițiilor Legii nr. 61/1991, Republicată, pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice), obligațiile organizatorilor, obligațiile primăriilor (art. 15 lit. c) — ,,să interzică desfacerea băuturilor alcoolice în locurile destinate desfășurării adunărilor publice…’ [în special a competițiilor sportive]), solicitarea sprijinului de specialitate jandarmeriei pentru asigurarea măsurilor de ordine, etc.);
— Cadrul legislativ privind avizarea și autorizarea, referitor la prevenirea și stingerea incendiilor;
— Prelucrarea fondului documentar al U.A.T.-urilor cu operatori privați.