Într-o postare pe pagina personală de pe o rețea de socializare, consilierul municipal Ioan Peteleu (PNL) vorbește despre problema privind varianta ocolitoare a orașului, una dintre cele mai mari ale administrației locale, în opinia liberalului.
”Se apropie o serie de campanii electorale, iar problemele arzătoare ale Bistriței, nesoluționate și rămase doar la nivel de promisiuni neonorate, revin în actualitate. Una dintre aceste mari probleme este varianta ocolitoare a municipiului, trasată de Crețu cu pixul lui verde, exact prin dealul Codrișor, peste casele oamenilor de pe strada Mihai Viteazul, Viorelelor, Ghinzii și pe lângă ștrandul Codrișor și spitalul TBC. Măreț edil, super traseu! O fi având vreun interes personal sau de grup să țină cu dinții de acest traseu?” spune Peteleu.
Personal, nu văd ce să caute varianta ocolitoare a Bistriței prin Viișoara sau prin pădurea Codrișor, pe lângă ștrandul municipal sau spitalul TBC, pe Mihai Viteazul sau pe Viorelelor.Poziționarea orașului cu localitățile componente și conformația terenului nu dau prea multe variante de traseu care să conducă cu adevărat la fluidizarea traficului. În opinia mea acestea ar fi în număr de două: varianta sud (Crainimăt-Budacu de Jos-Jelna-Livezile) și varianta nord (Livezile-Dumitra-Tărpiu-Șintereag).
Ideal ar fi să se realizeze ambele: una dintre acestea să fie o porțiune din Autostrada Nordului (Petea – Satu Mare – Baia Mare – Mireșu Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava) și cealaltă să fie varianta ocolitoare a Municipiului Bistrița (cu două benzi pe sens). În acest mod, Bistrița ar avea rezolvată problema traficului de tranzit pentru următoarea sută de ani. Aceasta este adevărata miză!”. În opinia consilierului, ”Bistrița, ca oraș al viitorului, ar putea fi înconjurat de drumuri rapide (viitoarea autostradă, varianta ocolitoare) interconectate cu drumurile naționale și drumurile județene care fac legătura cu teritoriul administrativ al municipiului și alte eventuale bretele de legătură. Aceasta este soluția! Restul sunt aberații debitate de oameni mărunți, fără viziune, care din nefericire conduc orașul. Culmea este că și urmașii lor care aspiră la tronul orașului, se înscriu în același registru. Speranțele ne-au fost năruite ani la rând. Nu ne rămâne decât votul la următoarele alegeri. Să nu uităm repede promisiunile deșarte făcute de cei care vremelnic ne conduc!”.
Pai cea mai scurta este Livezile-Dumitra-Tarpiu-Sintereag . Problema este ca daca se face pe langa Bistrita, aceasta ” ocolitoare ” … avantajeaza-i avantajeaza si pe Bistriteni, nu doar pe cei dinspre Moldova si Maramures…
Avand in vedere faptul ca plenul Senatului a adoptat, propunerea legislativă referitoare la aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Nordului”, care să lege Suceava de Satu-Mare , trecand prin Bistrița, aceasta atrage dupa sine si reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a orasului, care trebuie sa aiba regim de autostrada . De aceea ar trebui mai intai sa fie cunoscut traseul Autostrazii Nordului , pentru ca varianta ocolitoare a Bistritei sa fie inclusa in acest traseu.
Inițiatorul proiectului legislativ privind construirea Autostrăzii Nordului este deputatul PMP de Bistrița-Năsăud, Ionuț Simionca.
Vezi:http://www.cdep.ro/proiecte/bp/2019/200/00/3/em203.pdf