Organizația USR Bistrița consideră că varianta roșie de traseu pentru drumul Dej – Bistrița este mai bună pentru municipiu și îi îndeamnă pe locuitorii județului Bistrița-Năsăud să participe la consultare publică organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România și să voteze această variantă.
”Susținem cu tărie că traseul Variantei 1 (V1) culoarea Roșie, cel care urmărește Șintereag, Șieu-Măgheruș, Crainimăt, iar apoi ocolirea municipiului Bistrița pe lângă Simionești, Buduș, Jelna și Ghinda, este o variantă mai bună pentru Bistrița și astfel lansăm un apel către toți bistrițenii care doresc dezvoltarea Bistriței și a județului nostru, să ni se alăture prin completarea formularului pus la dispoziție de CNAIR”, precizează reprezentanții USR Bistrița.
Într-un comunicat de presă, aceștia explică și de ce susțin că această variantă este mai bună pentru Bistrița:
”1. Impactul asupra mediului: Varianta 1 (sud) arată faptul că ar avea un impact mai redus asupra mediului comparativ cu varianta de nord unde traseul ar afecta mai multe zone de pădure și deal care pot fi perturbate semnificativ;
2. Dezvoltare economică: Varianta 1 poate contribui semnificativ la dezvoltarea economică a comunităților din jurul Bistriței, la îmbunătățirea condițiilor de trafic, la creșterea siguranței rutiere și la reducerea poluării prin eliminarea traficului de tranzit din interiorul localităților;
3. Costuri mai reduse: Varianta 1 (sud) se desfășoară pe un traseu cu un relief mult mai facil, comparativ cu traseele alternative care sunt propuse printr-o zonă de dealuri instabile, păduri și zone rezidențiale în plină dezvoltare. Costurile de de construcție și de întreținere pe termen lung ar putea să fie mai reduse pentru Varianta 1.
4. Impactul asupra zonelor rezidențiale în dezvoltare din Bistriței: Varianta 1 nu afectează zone rezidențiale ale Bistriței, în timp ce varianta alternativă (nord) traversează zone în care tot mai mulți bistrițeni caută o oază de verdeață și de liniște, care ar putea fi afectată iremediabil atât în timpul șantierului efectiv (zgomot, poluare, sute de utilaje, vibrații, locuințe afectate), cât și pe termen lung după finalizarea drumului, prin apariția unui ”zid” zgomotos pe care vor circula mii de vehicule zilnic”.
De asemenea, USR Bistrița consideră că este oportună o actualizare a proiectului, astfel încât să fie create cel puțin două noi drumuri de legătură ale variantei ocolitoare cu municipiul Bistrița pe lângă drumurile județene existente (de la Budacu de Jos, de la Jelna și Ghinda).
”Solicităm astfel Companiei de Drumuri, în colaborare cu autoritățile județene și locale să includă în această variantă și construirea unor noi drumuri de legătură cu Bistrița și validarea traseul roșu pentru drumul expres Lot 2 Dej – Bistrița. De asemenea, solicităm autorităților județene și locale să organizeze în următoarea perioadă, dezbateri publice împreună cu proiectantul și Compania de Drumuri, pentru a contribui la selectarea celor mai avantajoase soluții pentru bistrițeni în cadrul acestui proiect”, mai precizează USR Bistrița.
Reamintim că, la data de 17 octombrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a deschis o procedură consultare publică cu privire la traseul Lotului 2 Dej – Bistrița din drumul de mare viteză Baia-Mare – Bistrița, care cuprinde și centura ocolitoare a municipiului Bistrița.
Persoanele interesate să participe la acest proces de consultare publică lansat de CNAIR trebuie să completeze un chestionar. În acest chestionar sunt analizate trei alternative de traseu.
Alternativele de traseu propuse pot fi consultate pe AICI.
Chestionarul poate fi completat AICI.