Varianta ocolitoare a municipiului Bistrița a fost cuprinsă în Lotul 2 (tronsonul Bistrița – Vatra Dornei) al proiectului privind construcția drumului expres de mare viteză Baia Mare – Suceava, cunoscut drept Autostrada Nordului, a anunțat primarul Ioan Turc.
”Am primit de la CNAIR (n.r. – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) proiectul de acord pentru realizarea unui parteneriat pentru varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa. Obiectul acestui acord este asigurarea colaborării administrative pentru realizarea variantei de ocolire a municipiului Bistrița, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița”, a declarat primarul într-o conferință de presă.
Sursa citată a completat că prima etapă – a studiului de fezabilitate – va fi realizată de CNAIR, în vreme ce etapa a doua – care vizează proiectul tehnic și execuția lucrărilor – va fi asigurată de către Primăria Bistrița cu susținere financiară de la CNAIR.
”Ca să fiu cât mai limpede, studiul de fezabilitate pentru Lotul 2 a fost încredințat. Din fericire, procedura a fost câștigată de o societate din județul Cluj. Pentru ca segmentul drumului de centură să fie abordat cu prioritate, el va fi parte componentă a Lotului 2, Bistriţa – Vatra Dornei. Tronsonul 1, Baia Mare – Bistriţa este în litigiu, s-a depus o contestație. Termenul de realizare a acestui studiu de fezabilitate este de maxim 18 luni, dar, în urma discuţiilor de la CNAIR şi a înţelegerii privind decuparea variantei ocolitoare din traseul Bistriţa – Vatra Dornei, putem avea SF-ul mai repede. Vom colabora cu CNAIR pe toată perioada realizării studiului de fezabilitate, pe multiple planuri. Imediat ce este gata studiul de fezabilitate, noi ne vom lua segmentul de variantă ocolitoare, vom realiza proiectul tehnic şi de execuţie efectivă a acestui drum, cu susţinere financiară de la CNAIR”, a explicat primarul Turc.
Practic, potrivit primarului, din momentul finalizării studiului de fezabilitate, Primăria municipiului Bistriţa va asuma construirea variantei ocolitoare.
”Cu certitudine, din momentul în care vom avea studiul de fezabilitate pe masă, procedura pentru proiectul tehnic și execuție va fi pe mâini bune. E cât se poate de posibil ca lucrările să înceapă în jurul anului 2024”, a completat Turc într-o emisiune la InfoBistrița.
Reamintim că ofertantul declarat câștigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 2 – Bistrița – Vatra Dornei – este S.C. EXPLAN S.R.L., valoarea contractului fiind de aproximativ 15,8 milioane lei fără TVA.