Ioan Turc: ”Pentru că nu vreau să transformăm Bistrița într-un cobai, mă gândesc să schimbăm soluția pe anumite culoare de mobilitate, să renunțăm la autobuze electrice și să mergem pe ideea de troleibuz”

Primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc, analizează posibilitatea de a introduce, pe anumite culoare de mobilitate din oraș, troleibuze în locul unor autobuze electrice.

”Mă gândesc să schimbăm soluția pentru anumite culoare de mobilitate, să renunțăm la autobuze electrice și să mergem pe ideea de troleibuz pentru că deocamdată, fiabilitatea autobuzelor electrice rămâne să fie demonstrată și nu vreau să transformăm Bistrița într-un cobai la nivel național. În schimb, troleibuzele, chiar dacă presupun o anumită infrastructură, adică acei stâlpi cu fir, și-au demonstrat fiabilitatea. Practic, durata de viață în exploatarea a unui troleibuz este de 20-25 de ani. Nu știu care e durata de viață pentru un autobuz electric. În primul rând, ne referim la acumulator pentru că el e produsul sensibil. Fostul primar, domnul Crețu, s-a gândit la tramvai. Recunosc că am fost în asentimentul dânsului, numai că infrastructura pentru tramvai este complicată, costă mult și îți culcă casele la pământ. În schimb, troleibuzul e silențios, non-invaziv, nu deranjează pe nimeni și, repet, merge 20-25 de ani fără probleme”, a declarat Ioan Turc în emisiunea ”Obiectiv” de la AS TV.

Primarul a completat că posibilitatea introducerii unor troleibuze va veni în completarea proiectului Linia Verde. ”Vom avea linie pentru autobuze electrice, mă refer la Linia Verde. Costul unui bilet va fi zero, adică transportul va fi gratuit”, a mai spus Ioan Turc.

Totodată, în aceeași emisiune, primarul a mai precizat că Bistrița va avea și o flotă de trotinete și biciclete electrice.

Am discutat cu Lime-ul. Ei sunt operatori pentru bicicletele electrice și trotinete electrice. Vor veni la Bistrița și vom avea o flotă de biciclete și trotinete electrice la dispoziția tuturor”, a mai precizat Ioan Turc.

Emisiunea în care primarul Ioan Turc a făcut aceste declarații poate fi urmărită integral mai jos:

2 comments

  1. Preocuparea pentru introducerea unor mijloace de transport în comun nepoluante utilizând motoare cu acţionare electrică sau cu un consum redus de combustibil este la ordinea zilei în toate orasele lumii. Din acest punct de vedere, lucrurile sunt diferite de la o localitate la alta si ele trebuie privite cu realism. Cu câtiva ani in urmă fostul primar Ovidiu Cretu sustinea introducerea tramvaiului pe străzile înguste centrul istoric al orasului, afirmând că acesta ar civiliza Bistriţa. La scurt timp, acelasi Ovidiu Cretu recunostea că varianta cu tramvaiul este o aberatie, ajungând singur la următoarea concluzie: ”Este o investiţie atât de costisitoare încât nu ne-o vom putea permite”. Evident, pentru Bistriţa solutia rezonabilă este autobuzul electric sau chiar si troleibuzul pe unele trasee.
    Si totusi, având în vedere că orasul Bistrița este străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume pe o distantă de aproximativ 14 km intre Unirea si Sărata, s-ar putea valorifica acest avantaj pentru construirea cu bani europeni a unei linii de MONORAIL suspendat , după modelul celui din Wuppertal (Germania). Monoraiul cu suspensie („Schwebebahn”) este mijlocul de transport indispensabil al Wuppertalului încă de la inaugurarea sa în 1901. In prezent 85.000 de pasageri îl folosesc zilnic pentru a călători prin oraș fără problemele legate de intersecții sau ambuteiaje. Pe traseul de 13,3 km există 20 de statii. Cu o viteză maximă de 60 km/h călătoria de la un capăt la altul durează aproape 35 de minute.

  2. Balan Marius -Horea-ecologist

    GRESIT .
    Iarasi drode prin tot orasul. ?
    Iarasi terorizati copacii umbland pe urma an de an cu DRUJBA in coronament ?.
    Degeaba vreti sa introduceti in subteran tot ce inseamna mate intinse pe stalpi daca veniti cu o asemenea investitie la care multe orase europene au renuntat.
    Vrem consultare populara .

error: Content is protected !!