Consiliul Județean suplimentează lucrările de modernizare a tronsonului de drum Colibița – Mița ( tronsonoul care începe de la intersecția cu drumul Blajului, înspre Mița). Miza e simplă: finanțarea europeană disponibilă, de încă 12.7 milioane de lei + TVA (3 MILIOANE de euro). De precizat că DIMEX a prins contractul de reabilitare pe COlibița – Mița, cu aproximativ 43,9 milioane lei și după adjudecare, Consiliul Județean a constatat că e nevoie de lucrări suplimentare ce NU au fost cuprinse în caietul de sarcini.
Tronsonul Colibița – Mița va ajunge la cost de autostradă: 2 MILIOANE de euro!
După suplimentarea lucrărilor, costurile de modernizare vor ajunge la aproape 2 milioane de euro/kilometru, o sumă enormă pentru un tronson de drum județean!
În luna octombrie 2018, Consiliul Județean a semnat un contract de modernizare a DJ 172, Lot 1 Tronson 2, între Colibiţa şi Miţa, pe o lungime de 6,5 km. Acest contract a fost adjudecat după o procedură de achiziţii prelungită, cu contestaţii şi verdict final de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Dimex a prins contractul pe o soluție tehnică „învechită”! De aceea se cer „lucrări suplimentare” de 3 MILIOANE de euro!
Asocierea SC Dimex 2000 Company SRL (lider asociere), SC Explan SRL şi SC Electro-Ursa Serv Com a prins contractul la 36.921.863,10 lei fără TVA, adică aproximativ 43,9 milioane lei (9,4 milioane euro).
Soluția tehnică a fost propusă în anul 2013, iar în ultimii ani, terenul a suferit alunecări. Tronsonul 2 din lotul 1 a fost câștigat la 9.4 MILIOANE de euro. Durata de execuţie este de 19 luni iar perioada de garanţie a lucrărilor fiind de 10 ani.
De ce NU s-a mers pe suplimentări directe și s-a preferat „licitație pe suplimentări!”
Pe contractul de modernizare al tronsonului Colibița – Mița, DIMEX nu a putut merge pe suplimentări directe, deoarece conform legislației în vigoare, suma maximă acordată ar fi fost de 15% din valoarea cotractului, adică 6.4 MILIOANE de lei.
Expertiză realizată la comandă pentru accesarea fondurilor aflate la dispoziție!
În consecință, s-a mers la BLAT: Consiliul Județean, în calitate de beneficiar a solicitat o nouă soluție tehnică. S-au realizat noi studii, deplasări în teren și s-a constatat că față de contractul câștigat de DIMEX, ar mai fi necesare consolidări, ranforsări și viaducte. Exim Plan a realizat și cea de- două documentație, care a stat la baza caietului de sarcini.
Din analizele realizate de NOUA expertiză, a rezultat că fenomenele de alunecare a versanților au evoluat foarte mult față de momentul elaborării documentației DALI, astfel că pentru modernizarea drumului se impun măsuri suplimentare.
Se vor realiza drenuri de adâncime , drenuri longitudinale, dublate, consolidări cu fronturi de sprijin cu piloți din beton armat și alte lucrări complexe.
Așadar, Consiliul Județean organizează o NOUĂ licitație, la 12.738.192 de lei. Firma care va avea cel mai bun raport preț-calitate își va adjudeca noul contract, cu noua soluție tehnică. Garanția lucrării va avea pondere 10%, iar prețul ofertat va conta în proporție de 90%.
Total valoare estimată achiziţie
– 12.738.190,82 lei fără TVA și se compune din:
– Cheltuieli cu investiţia de bază: 12.619.434,48 lei; Amenajarea terenului: 6.400 lei ;Amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială: 12.800 lei.
– Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier: 27.082,52 lei si cheltuieli conexe organizării de șantier: 72.473,82 lei;
II.1.5) Valoarea totala estimata:
Valoarea estimata fara TVA : 12.738.190 lei.
Justificare: În urma expertizei tehnice a rezultat că pentru asigurarea stabilității terasamentului drumului și pentru consolidarea versanților suntnecesare o serie de lucrări suplimentare față de cele prevăzute în documentația care a stat la baza realizării licitației de proiectare și execuție a obiectivului de investiții, respectiv necesitatea revizuirii unor soluții din documentația inițială, ținând cont de starea tehnică actuală și de amploarea fenomenelor de instabilitate de la acest moment. Lucrările suplimentare se referă în principal la consolidarea versanților, fiind necesare lucrări speciale de drenaj de adâncime (drenuri verticale cu piloți secanți din materialgranular, evacuate prin drenuri în foraj orizontal dirijat),
– construirea a 3 poduri noi peste zone cu alunecări de teren dificil de consolidat prin lucrări realizate doar în zona drumului,
– lucrări de consolidare cu piloți ancorați dispuși în rambleu (acolo unde panta terenului este foarte mare), respectiv front de sprijin cu piloți ancorați dispuși în debleu (pe zona km 5+950-5+990, unde a fost necesară strămutarea traseului spre debleu pentru a evita zona în care s-a prăbușit un zid de sprijin din gabioane de 7 m înălțime, consolidarea rambleului fiind dificil a se realiza sub trafic). – după cum se arată în caietul de sarcini!
Din bani europeni s-au alocat 60 de MILIOANE de lei pentru tronsonul Colibița- Mița! Consiliul Județean vrea să ia TOȚI banii și de aceea au găsit ” suplimentare!”
Modernizarea acestui tronson se realizează din bani europeni, iar pentru această investiție, Agenția de Dezvoltare Regională a alocat 60 de MILIOANE de lei! În urma licitațiilor, DIMEX și-a adjudecat contractul de reabilitare la 43 de MILIOANE de lei.
Pentru a accesa și diferența de bani, Consiliul Județean a găsit soluția miraculoasă: lucrări suplimentare față de cele câștigate de DIMEX!
În consecință, se organizează o NOUĂ licitație, lucrările fiind estimate la 12.7 MILIOANE de lei + TVA, (aprox. 3 MILIOANE de euro).
DIMEX va realiza lucrările pe tronsonul licitat iar pentru contractul de lucrări suplimentare se organizează o nouă licitație!
În 06.09.2020 se vor analiza ofertele financiare și se va desemna firma câștigătoare pentru lucrările suplimentare!
Consiliul Județean suplimentează lucrările de modernizare a tronsonului de drum Colibița – Mița ( tronsonoul care începe de la intersecția cu drumul Blajului, înspre Mița). Miza e simplă: finanțarea europeană disponibilă, de încă 12.7 milioane de lei + TVA (3 MILIOANE de euro). De precizat că DIMEX a prins contractul de reabilitare pe COlibița – Mița, cu aproximativ 9.4 MILIOANE de euro și după adjudecare, Consiliul Județean a constatat că e nevoie de lucrări suplimentare ce NU au fost cuprinse în caietul de sarcini.
În luna octombrie 2018, Consiliul Județean a semnat un contract de modernizare a DJ 172, Lot 1 Tronson 2, între Colibiţa şi Miţa, pe o lungime de 6,5 km. Acest contract a fost adjudecat după o procedură de achiziţii prelungită, cu contestaţii şi verdict final de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Dimex a prins contractul pe o soluție tehnică „învechită”! De aceea se cer „lucrări suplimentare” de 3 MILIOANE de euro!
Asocierea SC Dimex 2000 Company SRL (lider asociere), SC Explan SRL şi SC Electro-Ursa Serv Com a prins contractul la 36.921.863,10 lei fără TVA, adică aproximativ 43,9 milioane lei (9,4 milioane euro).
Soluția tehnică a fost propusă în anul 2013, iar în ultimii ani, terenul a suferit alunecări. Tronsonul 2 din lotul 1 a fost câștigat la 9.4 MILIOANE de euro. Durata de execuţie este de 19 luni iar perioada de garanţie a lucrărilor fiind de 10 ani.
De ce NU s-a mers pe suplimentări directe și s-a preferat „licitație pe suplimentări!”
Pe contractul de modernizare al tronsonului Colibița – Mița, DIMEX nu a putut merge pe suplimentări directe, deoarece conform legislației în vigoare, suma maximă acordată ar fi fost de 15% din valoarea cotractului, adică 6.4 MILIOANE de lei.
Expertiză realizată la comandă pentru accesarea fondurilor aflate la dispoziție!
În consecință, s-a mers la BLAT: Consiliul Județean, în calitate de beneficiar a solicitat o nouă soluție tehnică. S-au realizat noi studii, deplasări în teren și s-a constatat că față de contractul câștigat de DIMEX, ar mai fi necesare consolidări, ranforsări și viaducte. Exim Plan a realizat și cea de- două documentație, care a stat la baza caietului de sarcini.
Din analizele realizate de NOUA expertiză, a rezultat că fenomenele de alunecare a versanților au evoluat foarte mult față de momentul elaborării documentației DALI, astfel că pentru modernizarea drumului se impun măsuri suplimentare.
Se vor realiza drenuri de adâncime , drenuri longitudinale, dublate, consolidări cu fronturi de sprijin cu piloți din beton armat și alte lucrări complexe.
Așadar, Consiliul Județean organizează o NOUĂ licitație, la 12.738.192 de lei. Firma care va avea cel mai bun raport preț-calitate își va adjudeca noul contract, cu noua soluție tehnică. Garanția lucrării va avea pondere 10%, iar prețul ofertat va conta în proporție de 90%.
Total valoare estimată achiziţie
– 12.738.190,82 lei fără TVA și se compune din:
– Cheltuieli cu investiţia de bază: 12.619.434,48 lei; Amenajarea terenului: 6.400 lei ;Amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială: 12.800 lei.
– Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier: 27.082,52 lei si cheltuieli conexe organizării de șantier: 72.473,82 lei;
II.1.5) Valoarea totala estimata:
Valoarea estimata fara TVA : 12.738.190 lei.
Justificare: În urma expertizei tehnice a rezultat că pentru asigurarea stabilității terasamentului drumului și pentru consolidarea versanților suntnecesare o serie de lucrări suplimentare față de cele prevăzute în documentația care a stat la baza realizării licitației de proiectare și execuție a obiectivului de investiții, respectiv necesitatea revizuirii unor soluții din documentația inițială, ținând cont de starea tehnică actuală și de amploarea fenomenelor de instabilitate de la acest moment. Lucrările suplimentare se referă în principal la consolidarea versanților, fiind necesare lucrări speciale de drenaj de adâncime (drenuri verticale cu piloți secanți din materialgranular, evacuate prin drenuri în foraj orizontal dirijat),
– construirea a 3 poduri noi peste zone cu alunecări de teren dificil de consolidat prin lucrări realizate doar în zona drumului,
– lucrări de consolidare cu piloți ancorați dispuși în rambleu (acolo unde panta terenului este foarte mare), respectiv front de sprijin cu piloți ancorați dispuși în debleu (pe zona km 5+950-5+990, unde a fost necesară strămutarea traseului spre debleu pentru a evita zona în care s-a prăbușit un zid de sprijin din gabioane de 7 m înălțime, consolidarea rambleului fiind dificil a se realiza sub trafic). – după cum se arată în caietul de sarcini!
Din bani europeni s-au alocat 60 de MILIOANE de lei pentru tronsonul Colibița- Mița! Consiliul Județean vrea să ia TOȚI banii și de aceea au găsit ” suplimentare!”
Modernizarea acestui tronson se realizează din bani europeni, iar pentru această investiție, Agenția de Dezvoltare Regională a alocat 60 de MILIOANE de lei! În urma licitațiilor, DIMEX și-a adjudecat contractul de reabilitare la 43 de MILIOANE de lei.
Pentru a accesa și diferența de bani, Consiliul Județean a găsit soluția miraculoasă: lucrări suplimentare față de cele câștigate de DIMEX!
În consecință, se organizează o NOUĂ licitație, lucrările fiind estimate la 12.7 MILIOANE de lei + TVA, (aprox. 3 MILIOANE de euro).
DIMEX va realiza lucrările pe tronsonul licitat iar pentru contractul de lucrări suplimentare se organizează o nouă licitație!
În 06.09.2020 se vor analiza ofertele financiare și se va desemna firma câștigătoare pentru lucrările suplimentare!
Citiți și: