Deputatul USR de Bistrița-Năsăud, Cristina Iurișniți, se arată revoltată de faptul că deși intenționează să propună o inițiativă legislativă privind creșterea numărului de consilieri școlari, aceasta nu reușește să găsească sprijin din partea ministerelor implicate într-un astfel de proces.
”De mai bine de o lună, doresc să inițiez o completare la Legea Educației prin care să stabilesc creșterea numărului de posturi de consilieri școlari/psihologi școlari. Dacă textul actual al legii prevede un consilier școlar la 800 de elevi, propunerea mea prevede ca unui post de consilier școlar să îi fie alocat un număr de 400-600 de elevi, respectiv 200-400 de preșcolari”, spune Cristina Iurișniți.
Deputatul USR de Bistrița-Năsăud afirmă că o astfel de inițiativă legislativă are și un impact bugetar. ”Creșterea numărului de posturi de psihologi școlari determină creșterea finanțării pentru salariile acestora, adică o creștere a cheltuielilor statului. Conform legislației în materie fiscal-bugetară, orice astfel de inițiativă legislativă trebuie să prevadă impactul bugetar. În calitate de deputat, am obligația să găsesc acele soluții legislative care să răspundă nevoilor sociale, în speță, nevoilor elevilor de a beneficia de asistență psihopedagogică și consiliere profesională”, mai arată parlamentarul.
Potrivit sursei citate, în calitate de organe ale Executivului, ministerele au obligația de a îi furniza toate datele tehnice pentru a demara astfel de proiecte, însă, de mai bine de o lună, nu reușește să găseacă sprijin din partea acestora.
”De peste o lună, Consiliul Fiscal, Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Educației pasează această obligație de la unul la altul, răspunzându-mi superficial și mult prea vag. Ce mă interesează cu adevărat? Care va fi impactul bugetar al creșterii numărului de posturi de consilieri școlari: o operație simplă, de natură tehnică, care presupune înmulțirea numărului estimativ de posturi nou înființate cu salariul aproximat pentru această categorie de persoane, date pe care un parlamentar nu le poate avea fără ajutorul ministerelor. Consiliul Fiscal a spus că nu deține cifrele exacte. Ministerul Educației mi-a cerut să calculez personal impactul bugetar, iar Ministerul de Finanțe a precizat că este obligația Ministerului Educației să calculeze acest impact bugetar”, a mai afirmat Cristina Iurișniți.
În aceste condiții, deputatul USR de Bistrița-Năsăud se arată revoltată de faptul că instituțiile abilitate prezintă lipsă de interes față de o propunere care ar trebui să vină în beneficiul sistemului de învățământ și al școlarilor. ”Iată cum, lipsa colaborării interinstituționale, lipsa digitalizării bazelor de date și incompetența unor angajați din aceste ministere țin pe loc o inițiativă extrem de benefică pentru învățământul preuniversitar”, a mai adăugat Iurișniți.
Parlamentarul bistrițean afirmă că a retrimis Ministerului Educației o adresă prin care a solicitat clarificări urgente cu privire la acest subiect.
”Ne-am săturat să așteptăm după funcționari nepregătiți și iresponsabili pentru a demara proiecte legislative benefice penru cetățeni. Noul Guvern trebuie să restructureze urgent structurile interne ale Ministerelor și să reevaluze activitatea angajaților!”, a încheiat Cristina Iurișniți.