Parterul Spitalului Județean de Urgență Bistrița este în șantier, întrucât se fac pregătirile necesare pentru primirea celor două aparate cu care va fi dotată unitatea medicală – un RMN și un CT. Câteva dintre serviciile medicale care își desfășoară activitatea la parterul unității medicale vor fi relocate temporar.
”La parterul spitalului au început lucrările efective, iar serviciile care se aflau în această zonă au fost relocate. În acest sens, comunic pacienților care se adresează unității medicale pentru internare sau pentru alte facilități medicale unde pot găsi aceste servicii” a declarat pentru Ziar de Bistrița, Gabriel Lazany, directorul unității medicale, care a anunțat și modul în care vor fi relocate serviciile de la parterul spitalului.
Durata lucrărilor va fi de aproximativ trei luni și va fi o lucrare amplă, pentru că Spitalul Județean de Urgență Bistrița nu a beneficiat până acum de un tomograf și un aparat RMN, de aceea conducerea unității medicale a venit cu o soluție pentru amplasarea acestuia.
”În acest sens am făcut un proiect de reamenajare a circuitelor medicale de la parterul spitalul astfel încât cele două echipamente medicale de investigare vor fi ampalsate la parter, iar circuitele medicale vor fi reorganizate astfel încât accesul în spital să se facă printr-o zonă de recepție și de internare centralizată, pacienții adresându-se acelei recepții, nemaifiind nevoiți să străbată diferite cabinete, pentru că în prezent internările se făceau în cabinete diferite. Chirurgia cu Ortopedia, în altă parte Ginecologia, tot în altă parte Medicina Internă. Acum toate vor fi în același loc, cu o sală de așteptare mare, cu cabinete de consultații pentru medici, astfel încât pacienților să le fie mult mai ușor privind accesul în spital” a mai completat Gabriel Lazany.
Întrebat dacă dotarea unității medicale cu astfel de echipamente ar reduce timpii de așteptare pentru pacienții care vor să beneficieze de investigații imagistice performante, Gabriel Lazany a adăugat: ”Nu știu dacă se vor reduce timpii de așteptare, pentru că în primul rând cele două echipamente vor fi utilizate pentru pacienții care vor fi internați în spital, iar ulterior, dacă vor avea timp dispoinibil să încheiem contracte de servicii ambulatorii. Pentru aceste servicii, contractarea e prin Casa de Asigurare și acolo sunt timpii de așteptare, pacienții internați în spital beneficiază imediat de aceste servicii, chiar și acum, pentru că noi avem un contract de colaborare cu Hiperdia, iar pacienții internați în spital sunt serviți cu prioritate”.
Conducerea unității medicale înceracă, în paralel, să obțină și toate autorizațiile necesare de funcționare, pentru ca atunci când lucrările de la parterul spitalului vor fi finalizate să poată să devină funcționale și noile echipamente.