Primăria Bistrița face o serie de precizări privind reconfigurarea sensurilor giratorii cuprinse pe traseul Gării – Bulevardul Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, asta după ce Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud a anunțat că a făcut propuneri pentru efectuarea unor modificări în ceea ce privește aceste sensuri.
Redăm integral comunicatul transmis de Primăria Bistrița:
”Ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public, referitoare la amenajarea sensurilor giratorii de pe Axa Calea Moldovei – Năsăudului – Decebal – Gării – Independenței, considerăm oportune câteva precizări.
Configurația și amenajarea acestor sensuri giratorii s-a făcut în conformitate cu proiectul tehnic care a avut la bază toate avizele nesesare, inclusiv cel al Biroul Rutier din cadrul Inspectoratul de Poliție.
Considerăm total nefericită declarația reprezentaniilor poliției rutiere, în contextul în care avizul din anul 2021 a fost eliberat de respectiva instituție pe actualele coordonate.
Dacă acum, la aproape 2 ani de la respectivul aviz, există o abordare diferită la nivelul Biroului Rutier așteptăm un punct de vedere oficial al instituției.
Emiterea în spațiul public a unor considerente de acest fel nu are nimic în comun cu o comunicre interinstituțională responsabilă și constructivă.
Așteptăm așadar un punct de vedere avizat din partea celor responsabili astfel încât să putem finaliza, în cele mai bune condiții, acest proiect deosebit de important pentru cetățenii municipiului Bistrița.
Suntem convinși că împreună putem identifica soluțiile optime care se să plieze atât pe așteptările comunității cât și pe prevederile legale specifice”.
La sfârșitul săptămânii trecute, Inspectoratul Județean de Poliție Bistrița-Năsăud a anunțat că a transmis Primăriei Bistrița mai multe propuneri pentru efectuarea unor modificări în ceea ce privește sensurile giratorii cuprinse pe traseul Gării – Bulevardul Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului.
Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Bistrița-Năsăud, Crina Sîrb, în cazul a trei sensuri giratorii – Decebal – Crinilor – Andrei Mureșanu – Ioan Slavici, Năsăudului – Andrei Mureșanu și Gării – Republicii – s-a propus reducerea dimensiunilor razei girației, renunțarea la insulele de separare amplasate și efectuarea de marcaje rutiere pentru spații interzise.
Totodată, în ceea ce privește sensul giratoriu de la intersecția dintre strada Gării și Bulevardul Republicii, polițiștii propun câteva măsuri suplimentare, cum ar fi amenajarea unei alveole pe prima bandă a străzii Gării, până la bordura pistei de bicicliști, care să poată fi folosită de autobuze la efectuarea virajelor, precum și reamplasarea trecerii de pietoni semaforizată pe vechiul amplasament.
De asemenea, polițiștii au mai propus ca strada Gării să fie prevăzută cu bandă comună pentru circulația autobuzelor și celorlalte autovehicule.
Oamenii legii cer și reamplasarea indicatoarelor rutiere ”cedează trecerea” și ”intersecție cu sens giratoriu” pe strada Gării, după intersecția cu strada Nicolae Bălcescu, precum și reamplasarea separatorilor de sens pe strada Gării, pe segmentul cuprins între intersecțiile cu Bulevardul Republicii și Bulevardul Decebal.
DOI ÎNCARCĂ, DOI DESCARCĂ, NOI CU DRAG MUNCIM!”
Nu-i prima dată când la finalizarea unor lucrări de infrastrucrură se constată unele deficiențe care puteau fi prevenite din faza de proiectare. Si asta din cauză că, de cele mai multe ori proiectele se fac din birou fără studii de fezabilitate temeinice, efectuate pe teren.Asa s-a întâmplat și cu stâlpii de iluminat de pe Bulevardul Republicii care au fost amplasați pe mijlocul trotuarului, fiind ulterior mutați la bordură.
In cazul sensurilor giratorii de pe axa Calea Moldovei – Năsăudului – Decebal – Gării – Independenței, este evident că insulele de separare amenajate pentru panseluțe nu-și aveau rostul , reducând din spatiul carosabil, mai ales că străzile respective au devenit mai inguste prin configurarea pistelor de biciclete.