Un primar și un fost edil din două comune din Bistrița-Năsăud, descoperiți în conflict de interese de Agenția Națională de Integritate. Vezi despre cine e vorba și ce au făcut!

Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate și conflict de interese de natură administrativă în cazul a 26 foști și actuali aleși locali din România.

Potrivit ANI, pe lista întocmită figurează și doi aleși locali din Bistrița-Năsăud, care se află în conflict de interese de natură administrativă. Legea spune că ”prin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative”. 

Contracte de închiriere a unor suprafețe de pajiști aflate în domeniul public care ar fi fost încheiate între unitatea administrativ-teritorială și rude ale primarului

Astfel, prima persoană din Bistrița-Năsăud despre care ANI a constatat că s-ar afla în conflict de interese de natură administrativă este primarul comunei Silivașu de Câmpie – IOAN TIBERIU CĂMĂRĂȘAN.

”Acesta a semnat patru contracte de închiriere și patru acte adiționale privind închirierea unor suprafețe de pajiști aflate în domeniul public al comunei Silivașu de Câmpie, încheiate între unitatea administrativ teritorială și tatăl, fratele persoanei evaluate, Camarasan I. Anicuta Întreprindere Familială (în cadrul căreia persoana evaluată deținea, la acea dată, calitatea de membru întreprindere familială, iar soția acestuia calitatea de reprezentant întreprindere familială) și Cornea E. Avram Persoană Fizică Autorizată (în cadrul căreia cumnatul persoanei evaluate deținea, la acea dată, calitatea de persoană fizică autorizată). Persoana evaluată a avut, astfel, un interes personal în semnarea acestor acte”, motivează Agenția Națională de Integritate.

Cât a fost primar și-ar fi angajat fiul pe postul de referent debutant în cadrul aparatului propriu al Primăriei

Cea de-a doua persoană este fostul primar și actual consilier local al comunei Feldru – SÎNGEORZAN ȘTEFAN. Și în cazul acestuia, ANI a constatat că s-ar afla în conflict de interese de natură administrativă. 

”În exercitarea funcției de primar, a semnat Dispoziția privind constituirea Comisiei de concurs pentru ocuparea posturilor de referent debutant și muncitori necalificați în cadrul aparatului propriu al Primăriei Comunei Feldru, ca personal contractual. Ulterior, acesta a semnat Dispoziția privind încadrarea fiului său, pe postul de referent debutant în cadrul aparatului propriu al Primăriei Comunei Feldru (începând cu data de 10 iulie 2008) și Fișa postului referent debutant cu atribuții de Șef serviciu situații de urgență din data de 10 iulie 2008. De asemenea, persoana evaluată a semnat Contractul individual de muncă încheiat între Primăria Comunei Feldru (angajator) și fiul persoanei evaluate (salariat), privind angajarea acestuia din urmă în funcția de Șef serviciu situații de urgență pe perioada nedeterminată”, motivează ANI în cazul fostului primar din Feldru.

Potrivit Legii nr. 161/2003, ”primarii și viceprimarii, primarul general și viceprimarii municipiului București sunt obligați să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziție, în exercitarea funcției, care produce un folos material pentru sine, pentru soțul său ori rudele sale de gradul I”. 

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. SÎNGEORZAN ȘTEFAN nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

ANI mai precizează că persoana faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului, iar dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului.

FOTO 1: www.răsunetul.ro