PENIBILI de-a dreptul! O stradă „de dos”, cu NUMAI 5 metri lățime este prinsă la asfaltare! Zonele importante sunt ignorate! VEZI ce interese sunt pe strada Pajiștei de pe Valea Ghinzii?

Strada Pajiștei deservește blocul de pe Valea Ghinzii, cunoscut ca fiind „blocul lui Duca”, imobil preluat de alți investitori care au demarat procedurile de intrare în legalitate în vederea intabulării și vânzării apartamentelor. În aceeași zonă s-a realizat un PUZ pentru construcția unui cartier de 6 blocuri.

Strada Pajiștei are 200 de metri lungime și este prinsă la asfaltare, deși sunt foarte puține case în acea zonă. Este situată în zona Podul Jelnei, în spatele blocului „lui Duca”!

Stradă cu câteva case, prinsă la asfaltare!

După cum se vede pe gogle maps, strada Pajiștei are deschidere spre câteva parcele imense din zonă, care vor avea o valoarea crescută, imediat ce strada va fi asfatată. La această oră, pe strada Pajiștei sunt doar câteva case.

Strada Pajiștei este prevăzută a se amenaja ca stradă de categoria III, cu lăţimea de 9 m, având două benzi de circulaţie şi două trotuare. În teren, situația e complicată și pe porțiuni importante strada are doar 5.5 metri cu tot cu trotuare… însă cu toate acestea Primăria Bistrița a decis s-o asfalteze… înaintea unor străzi din zone locuite și mult mai aglomerate.

Referitor la străzile de pământ, Primăria municipiului Bistrița precizează că se poate interveni cu lucrări doar acolo unde există rețele de utilități (apă, canalizare, gaz, etc), iar străzile au rezolvată problema proprietății.

Primăria NU asigură utilitățile, dar are pretenții la impozite de oraș!

În ce privește lucrările la rețelele de utilități, deocamdată Primăria Bistrița Nu are un plan de extindere și ignoră aceste aspecte.

Proprietarii de terenuri sunt obligați să-și asigure utilitățile: apă-gaz-canal-curent. Deși ar avea obligații să extindă rețelele, Primăria Bistrița a găsit o variantă mai șmecheră: NU eliberează autorizații de construire decât cu o singură condiție: proprietarii să-și rezolve singuri acest aspect.

Strada Pajiștei prinde asfalt: cu dedicație pentru cartierul de 6 blocuri de pe deal!

Pe strada Ghinzii NU există deocamdată niciun bloc și zona este predominată de vile. Încă de pe vremea lui Ceaușescu, zona Ghinzii a fost considerată zonă rezidențială a municipiului printre puținele zone unde existau case cu etaj.

După Revoluție, strada Ghinzii și Valea Ghinzii (prelungirea străzii) au cunoscut o amplă dezvoltare imobiliară, motiv pentru care la întocmirea Planului Urbanistic general s-au trasat anumite restricții și reguli a regimul construcțiilor. Singura excepție de la regulă o reprezintă așa-zisul bloc a lui Duca, aflat în construcție la intersecție cu Drumul Județean 173 C, care duce spre Jelna).

Strada Pajiștei este amplasată la intersecție și duce spre platoul unde urmează a se construi cartierul de blocuri. În primă fază, investitorii vor construi un bloc de 3 etaje, cu acces din strada Pajiștei. Este o stradă care deservește un număr redus de locuințe, dar interesul îl reprezintă cartierul ce urmează a fi construit.

Primăria face „o-ndemână” dezvoltatorilor din zonă și asfaltează strada ce duce spre proprietățile de vânzare!

CML va executa lucrările de asfaltare,cu 286.000 lei, (60.000 de euro) pentru cei 200 de metri. Primăria Bistrița a acceptat oferta firmei CML în luna decembrie 2017, dar în 2018 NU s-a lucrat aproape-deloc pe strada Pajiștei. Singurele lucrări realizate sunt cele de consolidare a unui mal de pământ și realizarea unui zid de sprijin.

6 BLOCURI pe Dealul Ghinzii!

Pe Dealul Ghinzii se construiește un cartier de BLOCURI. Pentru obținere autorizațiilor de construcție, regimul de înălțime a zonei va fi modificat de la case individuale cu regim maxim P + 2 etaje se ajunge la blocuri cu 6 niveluri: 2D + P + 2E + Etaj retras. Acest lucru este posibil cu girul Serviciului Urbanism și cu aprobarea consilierilor locali. La sediul Primăriei Bistrița a fost afișat un Plan Urbanistic Zonal prin care s-a solicitat construcția de locuințe colective pe Valea Ghinzii.

Documentațiile sunt depuse pe numele familiei Ponoran, din București (soții Florin Vasile și Mirela Anca Ponoran. În primă fază se va construi un bloc de 3 etaje, cu intrarea dinspre strada Pajiștei, urmând ca treptat pe Dealul Ghinzii să se ridice 6 blocuri, în total.

Strada Pajiștei poate fi considerată o stradă „de dos” și deservește câteva proprietăți, dar se pare că interesul imobiliar a făcut ca Primăria Bistrița s-o treacă în fața altor străzi la programul de asfaltare.  Interesul unor dezvoltatori imobiliari a fost mai important decât interesul general și în continuare  administrația Crețu este corijentă la capitolul infrastructură.

Cu 4 – 6 MILIOANE de euro pe an se rezolva situația TUTUROR drumurilor din zonele de vile! Crețu NU a vut niciun plan pentru modernizarea drumurilor și la acest capitol e CORIJENT!

Iată câteva date care demonstrează că un primar eficient asfalta TOATE străzile de pământ din Bistrița, în 10 ani de administrație. Pare incredibil, dar există argumente financiare! Deci: la această oră, municipiul are aprox. 200 de străzi de pământ, adică undeva la 100 – 150 de kilometri.

Asfltarea unui kilometru de drum de pământ, cu 2 benzi costă în medie 400.000 de euro (cu podețe, parapeți, iluminat stradal). Total : 40 – 60 de MILIOANE de euro/10 ani, adică 4-6 MILIOANE de euro pe an pentru asfaltarea TUTUROR străzilor de pământ! Banii există la buget (Primăria are buget de aprox. 50 de MILIOANE de euro pe an + fonduri europene)…

Direcția de Servicii Publice cheltuie FIX 8 MILIOANE de euro pe an. Deci, dacă s-ar fi externalizat DSP-ul puteam avea TOATE drumurile asfaltate. Ne referim la drumurile din zonele de vile.

Pentru drumurile din municipiu (reamintim faptul că niciun drum de oraș NU a fost modernizat în 10 ani) trebuia eficientizată cheltuirea banului public, deoarece Poliția Locală cheltuie 1.7 milioane de euro/an, Casa de Cultură cheltuie 1.5 milioane de euro, iar Direcția de Servicii Publice cheltuie 8 MILIOANE de euro/an (salarizare + funcționare).

În 10 ani vă dați seama câți bani s-au dus pe apa Sâmbetei!

Ovidiu Crețu este direct-răspunzător pentru situația infrastructurii din municipiu… lucru care a început să-i fie reproșat din interiorul PSD.

2 comments

  1. Strazile care au rezolvata problema proprietatii….mai intreb o data pe acest viceprimar fotomodel numit Niculaie…..ce demersuri a facut primaria sa rezolve problema proprietatii? Aceste strazi private deservesc cetatenii municipiului si e nevoie de implicarea primariei prin notificarea celor interesati, convocarea la sediul primariei pentru discutii si identificarea unor solutii comune! Lauda mare cu strada Colibite ide parca in ultimul deceniu a fost o alta culoare politica la carma! In rest…..astept cu nerabdare pe vice in campania electorala pe strazile de pamant ale Bistritei…..nu va merge cu promisiuni electorale!